شناسنامه شغلی
شرح شغل
وظایف
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
صلاحیت ها
شایستگی ها
شایستگی ها
شایستگی ها
شایستگی ها
شایستگی ها
شایستگی ها
هوشمندی سیستمی
زیر ساخت های مورد نیاز
شرایط توصیه ای
منابع
منابع
منابع
منابع
منابع
منابع
منابع
منابع
منابع
منابع
منابع
منابع
متخصص پرورش لید یک بازاریاب حرفهای است که در پرورش لید/سرنخ فروش/مشتری راغب با هدف تبدیل لیدهای فروش به مشتری تخصص دارد. او مسئول رسیدگی به کلیه ترافیکهای ورودی، تبدیل این ترافیک به لیدهای جدید و ارائه فعالیتهای گزارشدهی منظم است.
تدوین و طراحی استراتژی تولید لید برنامه/کمپین، اهداف و پارامترها و تعریف بهترین شیوهها، استانداردها و فرایندها را برای کنجکاو کردن افراد بیشتر در مورد کسب و کار یا محصولات و خدمات و دستیابی به جذب موفق مشتری و فرصتهای تبلیغاتی بیشتر برای مشتریان مهمترین مسئولیت متخصص پرورش لید است.
همچنین، سنجش KPIهای مناسب و ارائه گزارشهای تحلیلی دقیق به مدیران بالادستی از دیگر وظایف متخصص پرورش لید است.
تعریف استراتژیها و فرایندهای جریان لید در هماهنگی با تیم بازاریابی و تیم طراحی محصول و خدمات
تعیین و دستهبندی مخاطبان هدف براساس سطح تعاملات آنها با استراتژیهای تمایل به خرید، پرسوناها، استراتژی ترغیب "ترغیب به انجام یک کار توسط کاربر"، و معیارهای جمعیتی و تعاملهای تکمیلشده (بهعنوان مثال دانلود مطالب، تماسها، چتها، تکمیل شکل لید، بازدید صفحه و غیره)
برنامهریزی برای بهینهسازی ارتباط با سرنخهای فروش/ مشتریان راغب در تمامی قیف فروش بهویژه در میانه قیف فروش (MOFU: Middle of funnel)
انجام تحلیل جامع بر روی ورودیهای لید جمعآوریشده به کسب و کار با استفاده از ابزارهای مناسب نظیر UTM
تجزیه و تحلیل و تفسیر اینکه چه رفتارها و الگوهایی باعث جذب موفق مشتریان میشوند و بهوسیله این الگوها و رفتارها احتمال بیشتری برای حفظ مشتریان توسط شرکت وجود دارد
تجزیه و تحلیلهای حلقه بسته برای درک معیارهایی که فعالیت بازاریابی درونگرای سازمان را به مشتری تبدیل میکند و بهطور مداوم فرایند ما را برای تبدیل لید به مشتری اصلاح کند
مشارکت در تعیین اهداف برگزاری کمپینها
پیشبینی و ارائه پیشنهاد انواع محتواهای خلاقانه و کپیرایتینگ برای اثربخشی بیشتر در کمپینها
مشارکت در انتخاب بهترین کانالهای تبلیغاتی با توجه به اندازه کسب و کار و کاوش سایر کانالهای دیجیتال و رسانههای جدید (شبکههای وبلاگ، تبلیغات بومی)
تنظیم و بهینهسازی اهداف گوگل آنالیتیکس و تگمنیجر و پیکسلهای ردیابی / تبدیل
همگام و بهروز بودن با ترندها، فناوریها و گزارش تأثیرات آنها بر آینده صنعت و تبدیل آنها به توصیههای عملی و کاربردی
ارائه گزارشهای منظم و مستمر همراه با تجزیه و تحلیل دادهها میزان اثربخشی و بازگشت سرمایه کمپینها
حصول اطمینان از بازگشت مناسب سرمایه در کمپین و اندازهگیری مستمر نتایج آن و انجام آزمایش A/B و بهینهسازی ROI و تحلیل بازگشت هزینه تبلیغات
تهیه گزارشهای تحلیلی از اقدامات انجامشده با توجه به نتایج بهدستآمده و ارائه پیشنهاد برای بهبود فرایندهای کاری
حصول اطمینان از هزینهکرد بهصرفه بودجه تبلیغاتی در پلتفرمهای مختلف تبلیغات آنلاین
همکاری در تهیه تقویم رویدادها و هماهنگی کمپینها با رویدادهای مهم
همکاری با تیم محتوا و ارائه درک درستی از دادهها
کپیرایتینگ، آزمایش و بهینهسازی مداوم تبلیغات
کمک و همفکری در طراحی تبلیغی که جلب توجه کند و قرار دادن تبلیغات در مکان مرتبط (بر اساس مخاطبان هدف)
کمک و همفکری در طراحی Landing page جذاب با رابط کاربری آسان
آنالیز روند کمپین های برگزارشده و مناسبسازی آن با رفتار کاربر
بهینهسازی اتوماسیون بازاریابی و فرایندهای پرورش لید را از طریق ایمیل، محتوا، صفحات فرود و کانالهای رسانههای اجتماعی بهینه
همکاری با تیم فروش و بازاریابی برای ساختن برنامههایی که از قابلیت فروش پشتیبانی میکنند
ایجاد ایمیل، فرم و گزارش در داخل ابزار اتوماسیون برای حمایت از برنامههای پرورش لید، ازجمله قالبهایی برای استفاده دیگران در عملکرد بازاریابی
همکاری با تیم محتوای برند برای شناسایی و تولید محتوای مورد نیاز دستگاههای تبلیغاتی (گزارشهای رسمی، داستان موفقیت، صفحات وب، وبینارها و غیره)
مستندسازی فرایندها، برنامهها، رویههای پرورش لید MAP و ادغام با سایر سیستمها
طراحی الگو و شیوههای امتیازدهی لید برای مشخص کردن فراخوان برای اقدام اصلی، در هنگامی که شخصی نیاز به تماس با تیم فروش داشته باشد یا جذب شود
انجام تستهای A / B و فرایندهای افزایش نرخ تبدیل (CRO) برای افزایش اثربخشی، بهبود عملکرد و به دست آوردن چشماندازی برای آزمایشهای بعدی
همکاری نزدیک تیم بازاریابی و فروش برای درک بهتر سفر مشتری و مشخص کردن درست تمام نقاط تماس
مفهومسازی کمپینهای بازاریابیCRM، پیامرسانهای سرگرمکننده و ایجاد جریان کار مرتبط با تقسیمبندی مناسب کاربر برای شناسایی مناطق فرصت در چرخه عمر کاربران؛ به بیان دیگر نقشه سفر مشتری را تنظیم کند و از طریق نقاط تماس مختلف تعامل کند و از این طریق تبدیلها را افزایش دهد
همکاری با تیمهای مارکتینگ و فروش، تولید محتوا و داشتن خلاقیت برای تولید محتواهای مناسب
ارتباط و آشنایی با تیم و فرایندهای سوشال مدیا و وب سایت
مجموعه آفیس
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه ازجمله trello
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر
داشتن سابقه اثباتشده در برگزاری کمپینهای بازاریابی
داشتن حداقل 3 سال تجربه در بازاریابی دیجیتال
داشتن تجربه قبلی کار بهعنوان متخصص پرورش لید
داشتن تجربه مرتبط باCMS ، SEO ، PPC، بازاریابی الکترونیکی، رسانههای اجتماعی،CRM و آنالیز