شناسنامه شغلی
مدیر تبلیغات کلیکی با هدف بهینهسازی کامل هزینه تبلیغات، مسئولیت نظارت و مدیریت هزینه بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) را بر عهده دارد. وظیفه اصلی این شغل این است که با طرحریزی استراتژیهایی اثربخش، هزینههای تبلیغات کلیکی را به حداقل برساند.
تهیه برنامههای عملیاتی همراستا با سیاستها و خطمشیهای تعیینشده
طرحریزی استراتژیهای مختص هر کانال تبلیغاتی از جمله، تبلیغات گوگل ادوردز (Google AdWords) ، بینگ (Bing)، شبکههای وابسته و تبلیغات پرداختی در شبکههای اجتماعی و ...
ارائه توصیهها و استراتژیهای اجرایی برای ایجاد کلمات کلیدی، تشکیل کمپین، هدفگذاری، شبکه نمایش و سایر جنبههای سرچ پولی منطبق با اهداف شرکت
ترسیم دورنمایی برای کمپینهای جدید سرچ پولی، گروههای تبلیغاتی و اکانتها
پیادهسازی و کنترل دقیق فرایند اجرای برنامهها
مدیریت تبلیغات کلیکی بنری
مدیریت تبلیغات همسان – کلیکی
مدیریت تبلیغات کلیکی اینستاگرام و تلگرامی
مدیریت تبلیغات کلیکی ویدئویی
مدیریت تبلیغات کلیکی پیامکی
کشف و هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص و جستارهای سرچ شده توسط شرکتهای مشابه و رقبا
بررسی تاکتیکها و استراتژیهای استفاده شده توسط رقبا
بررسی و نظارت مداوم بر تاثیر محتوا، گرافیک و دیگر متغیرهای مربوط به نمایش آگهی، برای پیدا کردن موثرترین روش تبلیغات
برگزاری و بهینهسازی کمپینهای PPC
رصد و بررسی بودجهها و سرپرستی اکانتهای پلتفرمهای جستجو
مشارکت در انتخاب کلمات کلیدی و مشخصکردن جامعه هدف
نظارت بر محتواها و کپیهای تهیه شده برای تبلیغات تا جذاب و دقیق باشند
همگامی و بروز بودن با موتورهای جستجو و ترندهای PPC و SEM
مدیریت، بازبینی و اجرای روزانه مسئولیتهای اکانت گوگل ادوردز، یاهو، بینگ و سایر پلتفرمها
نظارت و بازبینی گزارش اصطلاحات سرچ شده، جهت استفاده از آنها برای کاهش هزینه تبلیغات و دستیابی سریعتر به رتبههای برتر موتورهای جستجو
کنترل بازده سرمایهگذاری در تبلیغات برای تعیین بودجه تبلیغات و محدوده جغرافیایی آگهی
تقسیم مداوم بازده سرمایه گذاری در PPC به هزینههای مربوط به آن، جهت بهینه سازی و مدیریت پرداخت با هربار کلیک یا PPC
پیگیری KPIs و تهیه گزارشهای موثر برای مدیران ارشد حوزه بازاریابی محتوایی
پیشنهاد و توسعه کمپینهای جدید در کانالهای مختلف
بررسی و رصد پیشنهاد قیمتهای کلیدی، بودجههای روزانه و ماهانه اکانتها، سهم نمایش تبلیغ، امتیاز کیفیت و سایر شاخصهای مهم اکانت
مدیریت داشبوردها، گزارشها و ابزارهای کلیدی ارائه گزارش
محاسبه و مدیریت ROI برای کمپینهای پولی
همکاری با تیم تحقیقات برای رصد و تحلیل عملکرد کمپینهای PPC و همچنین مطمئن شدن از اینکه عملکرد کمپینها بهینه است
همکاری با تیم بازاریابی، تیم برند، متخصصان فروش و گروه مالی
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
مجموعه آفیس
کلیه نرمافزارها و ابزارهای حوزه PPC
داشتن تجربه بیش از سه سال سابقه کار بهعنوان مدیر PPC یا متخصص دیجیتال مارکتینگ
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر