شناسنامه شغلی
متخصص تبلیغات کلیکی مسئولیت عملیاتی کردن و پیادهسازی استراتژیهای حوزه پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) را بر عهده دارد. از جمله مهمترین وظایف این شغل میتوان به برگزاری و بهینهسازی کمپینهای PPC، اجرای انواع تبلیغات کلیکی، سنجش مداوم تاثیر کمپینها و تیلبغات انجامشده با ارائه گزارشهای تحلیلی از شاخصهای کلیدی عملکرد اشاره کرد.
اجرای تبلیغات کلیکی بنری
اجرای تبلیغات همسان-کلیکی
اجرای تبلیغات کلیکی اینستاگرام و تلگرامی
اجرای تبلیغات کلیکی ویدئویی
اجرای تبلیغات کلیکی پیامکی
مشارکت و همکاری در طرحریزی استراتژیهای مختص هر کانال تبلیغاتی از جمله، تبلیغات گوگل ادوردز (Google AdWords) ، بینگ (Bing)، شبکههای وابسته و تبلیغات پرداختی در شبکههای اجتماعی و ...
تنظیم و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی منطبق با تغییرات بازار
برنامهریزی، خلق و مدیریت کمپین PPC با استفاده از روشهای مختل
رصد و ارزیابی عملکرد کمپینها و ارائه گزارشهای تحلیلی منظم هفتگی و ماهانه شامل ترندها، اهداف، فرصتها و سایر عملکردها به مدیران بالادستی
همگامی و بروز بودن با موتورهای جستجو و ترندهای PPC و SEM
تست و ارزیابی کپیهای تبلیغاتی، صفحات فرود و تمام قیف بازاریابی
سنجش تاثیر کمپینها و ارائه گزارشهای تحلیلی از شاخصهای کلیدی عملکرد (نرخ تبدیل، CTR، هزینه هر لید، کیفیت لید و ...)
جمعآوری اطلاعات مربوط به لیدها و مخارج تمام برنامهها جهت سریعتر شدن روند رسیدن به اهداف
جمعآوری و آنالیز اطلاعات مربوط به عملکرد تبلیغات و همچنین شناخت ترندها و دورنمای صنعت
مشارکت در اجرای تست A/B برای کپی، استراتژی پیشنهاد قیمت، کلمات کلیدی، تقسیمبندی مخاطبان، تصاویر و ...
سرچ کلمات کلیدی و آگاهی یافتن از اینکه مشتریان چگونه برای هر محصول یا خدمت سرچ میکنند
نظارت و مشارکت در طراحی صفحههای فرود تبلیغات، جهت جذب هرچه بهتر مخاطب
کارشناس تبلیغات کلیکی با تیم بازاریابی، تیم برند، متخصصان فروش و گروه مالی همکاری دارد.
کلیه نرمافزارها و ابزارهای حوزه PPC
مجموعه آفیس
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
داشتن تجربه بیش از سه سال سابقه کار بهعنوان متخصص PPC یا متخصص دیجیتال مارکتینگ
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر