شناسنامه شغلی
کمک به کسب و کار جهت هدفمند کردن، بهینهسازی و بهصرفه کردن تبلیغات با توجه به هدف و نیاز کسب و کار نقش اصلی متخصص پرفورمنس مارکتینگ است. این کار با تصمیمگیری در مورد استفاده از ابزارها و چگونگی به کار بردن آنها از طریق اندازهگیری، تجزیه و تحلیل و گزارشگیری کانالهای تبلیغاتی توسط متخصص بازاریابی عملکرد/عملگرا صورت میپذیرد.
مشارکت در شناسایی مناسبترین کانالهای تبلیغاتی، که بازگشت سرمایه مناسب و هزینه به ازای خرید یا لید (CPA یا CPL) پایینی داشته باشند و کمک به پیادهسازی کمپینهای بازاریابی با بازگشت سرمایه (ROI یا ROAS) بیشتر ازجمله وظایف متخصص پرفورمنس مارکتینگ است. همچنین سنجش KPIهای مناسب و ارائه گزارشهای تحلیلی دقیق به مدیران بالادستی از دیگر وظایف متخصص پرفورمنس مارکتینگ است.
مشارکت در تعیین اهداف برگزاری کمپین
پیشبینی و ارائه پیشنهاد انواع محتواهای خلاقانه و کپیرایتینگ برای اثربخشی بیشتر در کمپینها
تهیه فهرست و بانک بهروزی از فهرست شبکههای تبلیغاتی (ad network)، ناشران تبلیغات و آژانسهای تبلیغاتی
مشارکت در تهیه اهداف و استراتژیهای تبلیغاتی آنلاین در تمامی پلتفرمها ی تبلیغاتی برای سازمان
مشارکت در انتخاب بهترین کانالهای تبلیغاتی با توجه به اندازه کسب و کار و کاوش سایر کانالهای دیجیتال و رسانههای جدید (شبکههای وبلاگ، تبلیغات بومی)
ایجاد، اجرا و بهینهسازی کمپینها در تمام پلتفرمهای Ads و مدیریت مناقصهها، مخاطبان و کلمات کلیدی مربوطه )مدیریت اکانت گوگل)
انجام امور اجرایی مربوط به برقراری ارتباط با تبلیغکنندگان و تعیین اینکه کدام پارتنرها و کانالها نتایج بهتری برای کسب و کار دارند
برقراری ارتباط مستمر با آژانسهای PPC و همچنین همکاری در کنار تیمهای داخلی (طراحان و بازاریابی محصول)
همگام و بهروز بودن با ترندها، فناوریها و گزارش تأثیرات آنها بر آینده صنعت و تبدیل آنها به توصیههای عملی و کاربردی
ارائه گزارشهای منظم و مستمر همراه با تجزیه و تحلیل دادهها میزان اثربخشی و بازگشت سرمایه کمپینها
حصول اطمینان از بازگشت مناسب سرمایه در کمپین و اندازهگیری مستمر نتایج آن و انجام آزمایش A/B و بهینهسازی ROI و تحلیل بازگشت هزینه تبلیغات
ارائه گزارش به مدیران بالادستی در مورد میزان بازگشت سرمایه حاصل از فعالیتهای بازاریابی از طریق برگزاری کمپینها
تهیه گزارشهای تحلیلی از اقدامات انجام شده با توجه به نتایج بهدستآمده و ارائه پیشنهاد برای بهبود فرایندهای کاری
حصول اطمینان از هزینهکرد بهصرفه بودجه تبلیغاتی در پلتفرمهای مختلف تبلیغات آنلاین
همکاری در تهیه تقویم رویدادها و هماهنگی کمپینها با رویدادهای مهم
همکاری با تیم محتوا و ارائه درک درستی از دادهها
نظارت بر کپیرایتینگها و انجام آزمایش و بهینهسازی مداوم تبلیغات
تهیه گزارش ماهانه پس از برگزاری کمپینها و تجزیه و تحلیل معنیدار آن
بهصورت دقیق منظم بررسی شود که کدام پیج یا کدام سایت یا کدام کمپین ادوردز مفیدتر بوده
کمک و همفکری در طراحی تبلیغی که جلب توجه کند و قرار دادن تبلیغات در مکان مرتبط (بر اساس مخاطبان هدف)
کمک و همفکری در طراحی Landing page جذاب با رابط کاربری آسان
آنالیز روند کمپین های برگزار شده و مناسبسازی آن با رفتار کاربر
رصد مخاطبان و مشتریان و ارزیابی خرید کردن یا خرید نکردن آنها و میزان محبوبیت یک محصول و همفکری با تیم طراحی محصول و تیمهای بازاریابی و فروش در این خصوص
همکاری با تیمهای مارکتینگ و فروش، تولید محتوا و داشتن خلاقیت برای تولید محتواهای مناسب
ارتباط و آشنایی با تیم و فرایندهای سوشال مدیا
مجموعه آفیس
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه ازجمله trello
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر
داشتن سابقه اثباتشده در برگزاری کمپینهای بازاریابی
داشتن گواهینامههای Google AdWords و Analytics
داشتن سابقه کاری در حوزه تحقیق در عملیات و ریاضیات