شناسنامه شغلی
مسئولیت تمام فعالیتهایی که در راستای استفاده از تکنولوژی موتورهای جستجو جهت افزایش بازدید یک سایت، جذابیت و درآمد انجام میگیرد بر عهده مدیر SEM است. وی عملکرد آنلاین صفحات شرکت را رصد و پیگیری میکند و این کار را نهتنها با بررسی مقدار ترافیک تولیدشده، بلکه با بررسی نتایج فروش انجام میدهد.
مشارکت در انتخاب کلمات کلیدی مناسب
پیشنهاد استراتژیای که ترافیک را افزایش دهد و حصول اطمینان از اینکه صفحات آنلاین شرکت در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند
استفاده از ابزارهای تحلیل موتورهای جستجو جهت ارائه پیشنهادها و توصیههایی برای بهبود استراتژی و بهینهسازی حداکثری رسانههای شرکت
مشارکت در شکلگیری و تدوین استراتژی کلان حوزه SEM
تعیین و پیشنهاد بودجه SEM، اخذ مصوبه بودجه از مدیران بالادستی، دریافت بودجه، زمانبندی تمام پروژههای سرچ پولی و تخصیص بودجه
طراحی، توسعه و مدیریت برنامههای SEM ، شامل مشخص کردن ساختار کمپینهای SEM، مدیریت کلمات کلیدی و تحقیقات، بهینهسازی صفحات فرود، کلمات کلیدی، پیشنهاد قیمت، خلق کپی برای تبلیغات، تست A/B و ...
طراحی یک استراتژی قوی و موثر در جذب سرچ مشتری و تعیین معیارها، اهداف و پروسههای تست محتوا برای رسیدن به KPIs مشخص
مشارکت در بهینه سازی پارامترهای سایت
معرفی وبسایت به موتورهای جستجوگر
افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه
بالا بردن رتبهها (کنترل رتبهها و اعمال تغییرات مورد نیاز)
انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایهگذاری بر آنها
افزایش ترافیک آنلاین سایت از طریق بهینهسازی محتوای وب و کسب درآمد و سود از این طریق
حمایت و پشتیبانی از بهینهسازی موتورهای جستجو
مدیریت و ارزیابی هر روز برنامههای SEM، کلمات کلیدی، ترندها، رقبا و رفتار بازار بهمنظور تشخیص فرصتهایی که سبب پیشرفت فعالیتهای SEM میشود
مدیریت، حفظ و ارتقای دانش فعلی و همچنین تهیه و بهروزرسانی دستورالعمل سرچ مارکتینگ در موتورهای جستجوی اصلی و مهم مانند گوگل و یاهو
بهروزنگهداشتن تیم SEM با آخرین ترندهای صنعت، هدایت مداوم تحقیق و توسعه در مورد SEM و پیادهسازی آخرین و جدیدترین استراتژیهای مناسب SEM
مدیریت بنچمارک و استانداردهای صنعت در حوزه SEM
مدیریت لیست جاگذاری شبکه نمایش در گوگل ادوردز و سایر پلتفرمهای تبلیغات متنی
بررسی و تحلیل موقعیت فعلی سایت و رقبای آن و تعیین فرصتهایی برای بهبود آن
مدیریت تحلیل آماری سایت از جهات مختلف و ارائه پیشنهادهای لازم جهت بهبود و ارتقای عملکرد سایت
ارائه بازخورد به مدیران بالادستی درخصوص استفاده بیشتر از راههای بازاریابی الکترونیک
نظارت مستمر روی شاخصهای کلیدی عملکرد و حصول اطمینان از افزایش نرخ فروش و بازگشت سرمایه
مدیریت ارائه گزارشهای تحلیل عملکرد به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه SEM به مدیران بالادستی و ارشد حوزه بازاریابی محتوایی
تست، اندازهگیری و انجام اصلاحات بهمنظور بهبود مداوم نتایج برنامههای SEM و افزایش همسویی مارکتینگ آنلاین متناسب با استراتژیهای شرکت
رصد کلمات کلیدی، پیشنهاد قیمت، تخصیص بودجه روزانه و ماهانه اکانتها، سهم نمایش، امتیاز کیفیت و سایر شاخصهای مهم اکانتها
همکاری با تیم تحقیقات برای رصد و تحلیل عملکرد کمپینهای SEM و همچنین حصول اطمینان از بهینه بودن عملکرد کمپینها
همکاری با تیم بیزنس داخل شرکت و تیم فنی. برای مثال، با پرسنل تیم طراحی یا با پرسنل تیم خلق محتوا جهت بهبود مداوم کمپینها و برنامههای SEM
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
مجموعه آفیس
کلیه نرمافزارها و ابزارهای حوزه سئو
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر
داشتن تجربه بیش از سه سال سابقه کار در حوزه بازاریابی مبتنی بر موتورهای جستجو یا تجربهای معادل این در مورد کار در حوزه سرچ پولی در فضای آنلاین