شناسنامه شغلی
مدیر سئو مسئول طرحریزی، اجرا و مدیریت تمام استراتژیهای حوزه سئو است. بهبود رویتپذیری صفحات وبسایت و افزایش رتبه سایت در جستجوهای طبیعی و بهطور کلی، آنالیز و بهینهسازی وب، شبکههای اجتماعی و محتوا و همچنین، لینکسازی و طرحریزی استراتژی کلمات کلیدی جزو وظایف کلیدی مدیر سئو است.
طرحریزی، توسعه و پیادهسازی استراتژی سئو در پلتفرمهای مختلف برای بهبود رتبه کسبوکار در موتورهای جستجو و ترافیک آنلاین
شناسایی و تعیین تمام ملزومات، وظایف، منابع و تمام آنچه در استراتژی سئو مورد نیاز است
ارائه توصیههای استراتژیک و راهبردی برای خلق و ارتقای محتوای آنلاین
پیشنهاد استراتژیهای منحصربهفرد رقابتی برای محصول بهمنظور پشتیبانی از افزایش ترافیک
فراهم کردن دستورالعمل تخصصی برای آشنایی و رعایت اصول سئو توسط سایر افراد سازمان
ساخت سیستمها و پروتکلهای داخلی که تایید میکنند تمام محتواهای روی تمام پلتفرمها براساس اصول سئو بهینه شدهاند (وبسایت، موبایل، شبکههای اجتماعی، ویدئو، بلاگها، پرتالهای خرده و...)
مشخص کردن و تعیین ابزارهای سنجش میزان موفقیت استراتژیهای حوزه سئو
تعیین اهداف مشخص بهصورت ماهانه، فصلی و همچنین سالانه و حصول اطمینان از عملکرد صحیح و کارآمد تمامی کمپینهای محتوایی با بودجه و زمان مشخص
تعیین مسیر استراتژیک کمپینهای سئویی برای کسب و کار
شرکت در تصمیمگیریهای مربوط به رپورتاژ آگهیهای سازمان
نظارت منظم و مستمر بر کلمات کلیدی و مشارکت در انتخاب کلمات کلیدی برای تگها، عنوانها، توضیحات، تگهای سرفصلها و ...
تلاش در جهت ارتقای سرچ ارگانیک و افزایشROI
همکاری و مشارکت فعال با توسعهدهندگان و تیم مارکتینگ
رصد و همگامی با جدیدترین ترندها، روشها و تکنیکهای سئو
مدیریت بهینهسازی پروژههای روی سایت و خارج از سایت (مانند لینکسازی)
مدیریت تیم سئو
بهینهسازی محتوای سایت، صفحات فرود و کپیها
مشارکت و همکاری با تیمهای تولید محتوا، شبکههای اجتماعی و PPC برای ارتقای کمپینها
خلق، بهکارگیری، آنالیز و توسعه برنامهها و کمپینهای سئو
مذاکره و مدیریت بکلینکها
رصد پروفایلهای بکلینک و انجام اقدامات لازم برای حفاظت در برابر امتیازهای منفی الگوریتمیک
همکاری با مدیر PPC برای مطمئن شدن از هدفگذاری کلمات کلیدی موثر و ساختار صفحات فرود
اطمینان حاصل کردن از اینکه تمام وبسایتها و متعلقات اینترنتی زیر نظر او به بهترین شکل برای جذب و درگیرکردن مخاطبانی که با جامعه هدف منطبقاند، ارتقا یافتهاند
مدیریت و فرمتکردن URL
اجرا و مدیریت برنامههای موتور جستجو (XML sitemaps، بازخورد خرید، وبمستر، ابزارها و ...)
بهینهسازی فعالیتهای پشتیبانی از سایت و خارج از سایت و همچنین کارهایی که رتبهبندی، پروفایل و ترافیک را ایجاد میکنند
انجام تحقیقات کلیدی و مهم برای ارتقای محتوای موجود و پوششدادن فرصتهای جدید، منطبق با اهداف کارفرما
شرکت در رویدادهای مرتبط با سئو به منظور کسب مهارتهای جدید سئو که برای کسبوکار موقعیت رقابت در نتایج رتبهبندی و جذب ترافیک و بازدید طبیعی را ایجاد میکنند
همکاری با مدیر منابع انسانی در یافتن افراد مناسب برای پوشش ضعفهای موجود در دپارتمان سئو
همکاری با تیم تولید محتوا در جهت ایجاد محتوای بهینهسازیشده
تعیین نتایج و شاخصهای کلیدی موفقیت (KPI ,KPR)، سنجش و بهبود آنها
آنالیز سئو، شناسایی مشکلات و نقصها و یافتن راهحلهای اجرایی بهصورت منظم و بهنگام
یافتن راهکارهایی برای بهبود مستمر و بهینهسازی فرایندهای حوزه سئو
جمعآوری و تفسیر دادهها و ارائه گزارشهای تحلیلی در مورد ترافیک سایت، رتبهبندی و سایر جنبههای سئو
رصد و ارزیابی نتایج تحقیقات و جستجو نتایج عملکرد کانالهای اصلی سرچ برای بهبود رتبهبندی
رصد عملکرد سئو با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics،Google Search Console, crawlers, Moz, Ahrefs, Authority Labs و ...
استفاده از ابزارهای مرتبط با سئو نظیر Google Analytics، به منظور شناسایی موارد و فرصتهای موجود در وبسایت، وبلاگ و صفحات مربوط به کسبوکار و همینطور با هدف حصول اطمینان از عملکرد صحیح آنها در جهت کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو
افزایش رتبه بیزنس در موتورهای جستجو با انجام تحلیل دادههای بهدست آمده از پیگیری، آنالیز و گزارش شاخصهای کلیدی با توجه به مخاطبان آنلاین بیزنس
استفاده از یافتههای تحلیل داده برای تولید، بهبود و ویرایش استراتژی سئو با ارسال کلمات کلیدی و بهکار بردن تکینکهای مفید آنلاین در تیمهای خلق محتوا و ویرایش
بازبینی تکنیکی سئو و استخراج نحوه ارتقای سئوی آنپیج
انجام تحلیل بکلینک، تعیین فرصتها، تقاضا و ارتقا
نظارت بر تهیه گزارشهای متناوب و موثر و آگاهیبخش از اقدامات انجامشده و ارسال آن برای مدیر محتوا
شناسایی فرصتها و تهدیدها و ارائه راه حلهای خلاقانه برای بازنگری در برنامههای سئو
مشارکت در اندازهگیری میزان کارآمدی تبلیغات کلیکی
همکاری با تیمهای طراحی، ارتباطات، محصول، بازاریابی و فروش برای برگزاری کمپینهای بازاریابی و تعیین اهداف برند بهوسیله فراهم کردن رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو
داشتن دانش و آگاهی از فرایندهایPR و هماهنگی کامل با این تیم
هماهنگی کامل با تیم تولید محتوا
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
مجموعه آفیس
کلیه نرمافزارها و ابزارهای حوزه سئو
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسبوکار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر
داشتن سابقه کاری قابل قبول و تجربه موفق اثبات شده و حداقل 5 سال سابقه کار
داشتن تجربه کار در حوزه محتوای سوشال و دیجیتال، بههمراه تجربه کار در حوزه مارکیتنگ
داشتن تجربه موثق و ثابتشده در مورد مدیریت سایت یک برند