شناسنامه شغلی
استراتژیست شبکههای اجتماعی (سوشال مدیا) مسئول طراحی، توسعه و اجرای استراتژی شبکههای اجتماعی است؛ فردی که برای رشد حضور برند در شبکههای اجتماعی و رسیدن به اهداف کسب و کار، راهبرد ارائه کند و نظارت کاملی روی کیفیت و کمیت محتوای همه شبکههای اجتماعی سازمان داشته باشد.
همسوسازی کلیه افراد، واحدها، اهداف و برنامهها با استراتژیهای حوزه شبکههای اجتماعی
طراحی استراتژیهای شبکههای اجتماعی برای دستیابی به اهداف بازاریابی کسب و کار
مدیریت، ایجاد و انتشار محتوای اصلی و با کیفیت بالا در پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی
مدیریت کلیه حسابهای رسانههای اجتماعی سازمان برای اطمینان از محتوای بهروز
رصد جدیدترین ترندها در شبکههای اجتماعی، ازجمله فرمتهای تبلیغات، کانالها و تکنولوژیها برای بهبود عملکرد کمپینها و ارائه توصیههایی برای اینکه مشتریان بدانند چگونه از سرویسها و ابزارهای جدید استفاده کنند
جمعآوری داده از طریق پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی و نوشتن گزارشی هفتگی/ماهانه، شامل تحلیل دادهها برای درک، ارتقا و بهینهسازی و توسعه استراتژی آتی
تعیین معیارها و شاخصهای PI، KPI و KPR
مشخص کردن اینکه فعالیت در شبکههای اجتماعی چگونه به کسبوکار کمک خواهد کرد
مشخص کردن اینکه چه میزان از بودجه را باید به چه قسمتهایی از شبکههای اجتماعی اختصاص داد
تهیه تقویم محتوایی شبکههای اجتماعی
برقراری ارتباط با نویسندگان و طراحان برای تامین محتوای موثر و جذاب
همکاری با تیم مارکتینگ و توسعه محصول برای خلق محتوای پرسروصدای سوشال با توجه به عرضه محصول جدید
تسهیل ارتباط میان مشتری و شرکت (پاسخ دادن به سوالات، گرفتن گزارشها و مدیریت چتها و جلسات پرسش و پاسخ)
برقراری ارتباط با افراد حرفهای صنعت از طریق فضای دیجیتال برای ایجاد شبکه ارتباطی قوی
آموزش تیم برای یکدست شدن تیم و حفظ انسجام استراتژی شبکههای اجتماعی
بازبینی و هدایت استراتژیها، محتواها، ساختارها و برنامههای شبکههای اجتماعی
صاحب این موقعیت شغلی باید با واحد برندینگ، روابط عمومی، بازاریابی، خدمات مشتری، IT و منابع انسانی همکاری کند تا کمک کند هم داستان برند و هم داستانی که توسط مشتری برداشت میشود، تشخیص داده شود.
وی باید با حوزههای مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سئو، تبلیغات کلیکی و... آشنایی داشته باشد.
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
مجموعه آفیس
حداقل 3 سال تجربه کار در فضای دیجیتال بهعنوان کارشناس یا مدیر شبکههای اجتماعی
داشتن مدرک کارشناسی در رشتههایی مانند زبان انگلیسی، علوم ارتباطات، بازاریابی، مدیریت اطلاعات، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط یا داشتن تجربه در حوزه مرتبط
داشتن تجربه کار بهعنوان استراتژیست در یک محیط کاری نظیر استارتاپ، سازمان، آژانس خلاق یا آژانس دیجیتال