شناسنامه شغلی
مدیر محتوا مسئولیت مدیریت فرایند تولید، ویرایش، انتشار، بازانتشار و ترویج اثربخش محتوای مناسب و کاربردی سازمان را بر عهده دارد.
علاوهبر این، وظیفه بهروزرسانی و بهینهسازی محتواهای قبلی که در سطح کیفی مطلوبی نیستند و حذفکردن پستهای تاریخگذشته را نیز بر عهده دارد. مدیر محتوا میبایست به تمامی اصول سئو، نگارش فارسی، ترند محتوای روز وب، اصول بصری، تخصیص درست و بهینه منابع و... مسلط باشد.
تهیه برنامههای عملیاتی همراستا با سیاستها و خطمشیهای تعیینشده
تهیه تقویم محتوایی جهت تقسیم وظایف و تحویل کار بهموقع
تهیه بودجه و برآورد هزینههای بازاریابی محتوایی
مشارکت در ترسیم چشماندازها و طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی
تهیه دستورالعملها و روشهای اجرایی برای حوزههای مختلف از جمله، تولید و انتشار محتوا و...
ایجاد و بهروزرسانی دستورالعملها و استانداردهای تولید و ارزیابی محتوا
طراحی ساختار براساس استراتژی سئو و بازاریابی محتوایی و همراستا با اهداف سازمان
مشارکت و همکاری در هدفگذاری کلمات کلیدی
یافتن مشکلات، چالشها و سوالات متداول مشتریان در جهت تولید محتواهای باارزش
بررسی نقاط ضعف و شکافهای موجود در تقویم محتوایی و برنامهریزی برای انجام اقدامات لازم برای رفع آنها
تعیین دستورالعملهای مشخص برای تایید یا ویرایش نظرات مخاطبان
نظارت بر نحوه تایید نظرات
تشخیص نیازهای کلی محتوای پروژه و منابع محتوایی برای آینده
توسعه راهحلهای خلاقانه و موثر برای مدیریت محتوا
ردهبندی و تهیه چارچوب داده برای گروهبندی و تگ محتواها
تیمسازی، هماهنگی و مدیریت تیمهای کاری زیرمجموعه
اختصاص منابع و نیروها به پروژهها
ارتباط مستقیم با کارکنان و ساماندهی و رهبری کلیه کارهای کارکنان
ارائه پیشنهاد اولیه درخواستهای استخدامی و خروجی (رهایی) در حوزه بازاریابی محتوایی به مدیر ارشد محتوا
همکاری در مدیریت فرایند لینکدهی مقالات مرتبط داخل محتواها
همگام بودن، رصد و بهروز بودن با ترندها و چالشهای مشتریان
مدیریت محتوایی کمپینهای بازاریابی محتوایی
رعایت استانداردهای تدوینشده برای حصول اطمینان از اینکه تمام محتوای تولیدشده حول محور استایل، کیفیت و لحن و صدای برند هستند و متناسب با برنامههای ازپیشتدوینشده بهروز شدهاند
نظارت بر عملکرد تیمهای طراحی گرافیک، فیلمبرداری-عکاسی و تحریریه برای تولید محتوای باکیفیت در راستای استراتژیهای بازاریابی
مدیریت تمام منابع خلاق ازجمله طراحان، نویسندگان و سایر همکاران
مدیریت و هدایت تیم محتوا، مطمئن شدن از خلق محتوایی که جذاب باشد و بهخوبی در مورد آن تحقیق صورت گرفته باشد تا بهوسیله این محتوا ترافیک سایت و تعامل (جذب) مخاطبان افزایش یابد
شناخت تمامی رسانههای جذب کاربر (دیجیتال و غیردیجیتال)
نظارت بر بهروزرسانی، آگاهیبخشی و خوشایند بودن محتوا
نظارت بر اینکه کلیه محتواهای تولیدشده مبلّغ برند شرکت باشند
تشخیص موقعیتهای محتوایی جدید، پیداکردن راهی برای استفاده مجدد از محتواهای موجود
همفکری با اعضای تیم خلاقیت برای خلق ایدههای جدید
مدیریت محتوا در تمام پلتفرمها ازجمله ایمیل و شبکههای اجتماعی
اقدام بهعنوان یک مشتری، بیننده یا مهمان، کسی که محتوا را پس از انتشار یا اشتراکگذاری میخواند یا از طریق دیگری دریافت میکند
نظارت بر نویسندگان، ویراستاران و تولیدکنندگان محتوای تماموقت و دورکار
توانایی مدیریت نسخههای مختلف محتوای منتشرشده
استفاده از دادهها برای طراحی، توسعه و اندازهگیری برنامهها و کمپینهای بازاریابی و تحلیل آن براساس دادهها (آشنا به بازاریابی دادهمحور)
مدیر محتوا باید به پرسشهای مخاطبان در سریعترین زمان ممکن پاسخ بدهد
مدیر محتوا باید در کنار متخصص سئو، طراحان وب، طراح گرافیک، کارشناسان و متخصصان بازاریابی، تولیدکنندگان محتوا، مدیر یا کارشناس شبکههای اجتماعی فعالیت کند
مشارکت در تعیین دستورالعملهای تولید محتوا
مشارکت در طراحی، ارزیابی، عیبیابی و بهینهسازی ساختار محتوا
شناسایی فرصتهای محتوایی جدید، بررسی راههایی تازه برای انتشار و توزیع محتواها
رصد روند روبهرشد برای بازاریابی محتوایی در سایت
همگامشدن با عملکرد شرکت و رصدکردن فعالیتهای رقبا
بررسی دادههای بهدستآمده در رصد عملکرد محتوا و توضیح و تشریح این دادهها در گزارشهای دقیق
حصول اطمینان از رعایت اصول و قواعد SEO در تهیه محتواها
کنترل و ارزیابی کارمندان تماموقت و فریلنسرها
مدیریت عملکرد کارکنان
مهارت گفتاری و شنیداری بالایی در ارتباطات روزمره خود با افراد تیم مدیریت، مشتریان، متخصصان محتوا، متخصصان بازاریابی و PR و طراحان سایت داشته باشد
آشنایی با حوزههای مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سئو، تبلیغات کلیکی و...
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
مجموعه آفیس
داشتن بیش از 5 سال تجربه در بازاریابی آنلاین یا توسعهدهندگی و تولید محتوا
داشتن مدرک لیسانس در روابط عمومی، روزنامهنگاری، زبان فارسی، تحقیقات بازاریابی، عملکرد مشتری، ارتباطات، مهندسی صنایع، MBA و رشتههای مرتبط