شناسنامه شغلی
وظیفه اصلی کپی رایتر این است که بهقصد بازاریابی موثرتر و فروش بیشتر محصولات/خدمات، محتوای مفید و اثربخش تولید کند. کپیرایتر میبایست با بهرهگیری درست از کلمات، نظر مشتری را جلب کند و او را به یک رفتار مشخص ترغیب کند. نوشتن شعارهای تبلیغاتی برای رسانههای مختلف و همچنین کمپینهای بازاریابی از جمله وظایف این شغل است.
کمک به فروش بیشتر، تبدیل مشتری به تبلیغکننده، برندسازی (خلق هویت و شخصیت برای یک بنگاه تجاری) و برانگیختن احساسات در مشتری
خلق تگلاین برای شرکت
خلق کانسپت و ایدهپردازی
نوشتن شعار برای کمپینها
نوشتن شعار تبلیغات محیطی (بیلبورد، استرابورد، ترانزیت، لمپوست، استند بک لایت و...)
نوشتن شعار تبلیغات مطبوعاتی (آگهی در روزنامه، مجله و...)
نوشتن شعار تبلیغاتی در رسانههای نقطه فروش (استند، مش، دنگلر، وابلر، شلف تاکر، کانتر، استیکر، بانتیگ، رول آپ، اس ام دی و...)
نوشتن سناریوی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی
نوشتن شعار PPC banner و Fixed banner
نوشتن محتوای تبلیغاتی لندینگ پیج فروشمحور
نوشتن میکروکپی دکمه فراخوان (Call to action)
نوشتن تیتر تبلیغات همسان (Native ads)
نوشتن محتوای متادیسکریپشن
نوشتن محتوای پیامک تبلیغاتی
نوشتن محتوای ایمیل تبلیغاتی
نوشتن محتوای پوش نوتیفیکیشن
نوشتن شعار تبلیغات شبکههای اجتماعی
نوشتن محتوای تبلیغاتی متریالهای چاپی (پوستر، بروشور، کاتالوگ، فلایر، پمفلت، لیفلت و...)
مشارکت فعال در پردازش ایدهها
خلق و ویرایش کپی اصولی که دقیق باشد و بهخوبی در مورد آن تحقیق صورت گرفته باشد و مطابق با نیازهای مشتری/شرکت و ددلاینها باشد
صحبت با تیمهای داخل شرکت و خارجی برای آگاهی از نیازهای محتوایی آنها
آگاهشدن از جامعه هدف برای نوشتن کپی
مشخص کردن منابع تولید محتوا، چه منابع داخلی و چه منابع خارجی
تولید محتوا همسو و همراستا با لحن و ماموریت شرکت
داشتن پیشزمینه و تصوری از پروژهها و نمونه اولیه کپیهای ویرایششده و منتشرشده در ذهن
همگامی و بهروز بودن با ترندها و چالشهای مشتریان صنعت
دقت و توجه بالا به جزئیات، هم در زمینه ویرایش کپیها و یکپارچگی سبک و هم در مورد لحن محتوا
نوشتن کپی روشن و واضح، دقیق و از نظر دستوری درست و پرداخته
خلق ایدههای ناب و اصیل که منجر به ارتباط موثر شود
درک تفاوتهای میان سبکهای مختلف زبانی که اهداف مختلف بازاریابی را آشکار کند
توسعه و حفظ صدای روشن و یکپارچه برند
ارائه توضیحات به مشتری، دفاع از ایدهها و دریافت بازخورد و نقدهای سازنده از مخاطبان
همسویی و بهروز بودن با دانش جامعه و ترندهای مشتریان صنعت
بدست آوردن نیازهای مشتری و جامعه هدف از طریق تحقیقات آنلاین، بررسی تحقیقات موجود، مصاحبه با متخصصین و ملاقاتهای فردی
نوشتن کپی ناب و اصیل برای دسته وسیعی از کاربردها در بازاریابی و روابط عمومی
بازبینی و ویرایش کپی براساس بازخورد مشتری و تیم داخلی
نوشتن کپی روشن و جذاب برای انواع مدیومها (تبلیغات، پستهای بلاگها و خبرنامه)
استفاده از اصول سئو برای غنای بیشتر کپی
تغییر و اصلاح کپی تا جایی که مشتری راضی باشد
ارائه ایدههای خلاقانه برای راهاندازی کمپینهای مبتکرانه
ارائه بازخورد به کپیرایترهای زیردستی و مدیران بالادستی
کمک به دیگر جنبههای فرایندهای تحقیقات برای خلق محتوای دقیق و منسجم و همچنین تیم خلاقیت
همکاری با طراح گرافیک، مسئول روابط عمومی و سایر افراد حرفهای در مقیاس پروژههای کوچک و بزرگ بازاریابی (مانند ایمیل کمپینگ و پیجهای فرود)
آشنایی و هماهنگی کامل با تیم بازاریابی و فروش برای این شغل حیاتی است
مجموعه آفیس
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
داشتن مدرک لیسانس در روزنامهنگاری، زبان انگلیسی، روابط عمومی و رشتههای مرتبط
داشتن حداقل چهار تا پنج سال تجربه در نویسندگی و فروش، دارای تجربه کار در حوزه شبکههای اجتماعی یا بازاریابی محتوایی
آشنایی با نوشتن میکروکپی سایت و اپلیکیشن