شناسنامه شغلی
مدیر حساب دیجیتال/ دیجیتال اکانت منیجر به طور کلی وظیفه برنامهریزی، توسعه و مدیریت استراتژی دیجیتال مشتریان را برای بهبود حضور در فضای آنلاین و دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال سازمان را دارند. علاوه بر این، او مسئول ایجاد و مدیریت روابط با مشتریان موجود و بالقوه است.
وی بیشتر وقت خود را صرف انجام خدمات به مشتریان میکند تا از این طریق اطمینان حاصل شود که مشتریان در حدی رضایت دارند که منجر به ورود مشتریان جدید یا کاهش مشکلات آنها شود به بیان دیگر، مسئول ایجاد و مدیریت روابط با مشتریان موجود و بالقوه هستند. مدیر اکانت رابطی است بین نیازهای مشتری و راه حلهای سازمانی.
همچنین، یک دیجیتال اکانت منیجر باید ذهنیت روشنی از اینکه چگونه ابزارهای دیجیتال به ارزش و اعتبار استراتژی و عملکرد شرکت در مواجهه با مشتریان میافزایند، داشته باشید و از طرف دیگر، حصول اطمینان از میزان اثربخشی اقدامات انجامشده بهوسیله سنجش KPIهای مناسب از دیگر وظایف دیجیتال اکانت منیجر یا مدیر حساب دیجیتال است.
مدیریت و هدایت فرایند تولید کمپین؛ از ارتباط با مشتری و روال کار تا بودجهبندی و تعیین اکانتها و در نهایت، شروع به جمعآوری تجربیاتی در این زمینه میکند
تعیین استراتژیهای دیجیتالی برای مشتریان بر اساس اهداف کمپینهای سازمان
حصول اطمینان از اینکه اهداف تعیینشده برای کمپینها با اهداف کلی برند در خصوص مشتریان همسو هستند
هماهنگی تیمهای کاری زیرمجموعه
پیشبینی و اختصاص منابع ازجمله بودجه و نیروها به کمپینها و حسابهای دیجیتال
پیشبینی و ارائه پیشنهاد انواع محتواهای خلاقانهی متنی، صوتی و تصویری برای بهرهبرداری در کمپینها
بهرهگیری از دیدگاه مشتری برای تقسیمبندی بهتر مخاطب، هدفگذاری و دستیابی به مشتریان بالقوه
کشف فرصتهای جدید بازاریابی مانند کانالهای رسانههای اجتماعی، برنامهها، قالبهای تبلیغاتی و غیره
بررسی و شناسایی سیستم عاملها، ابزارها و سیستمهای جدید برای بهبود عملکرد
انجام تحقیقات بازاریابی درباره مخاطبان هدف و مشتریان آنلاین سازمان
پیشنهاد، طراحی و پیادهسازی کمپینهای دیجیتال برای افزایش ROI مشتری
تحقیق در مورد ویژگیهای سیستم عاملهای رسانه دیجیتال جدید و اینترنتی، خواندن اخبار برای به دست آوردن چشمانداز دیجیتالی و مجلات و روزنامهها و منابع رسانهای برای کمپینها و نیز بررسی ترندهای موجود
تجزیه و تحلیل بازار و کمک به تبلیغکنندگان برای توسعه اهداف تجاری در مورد کالاها و خدمات خود
توجه به سوالات و نیازهای مشتری به طور موثر و به موقع
ارائه شفاف و مشخص درخواستها و اطلاعات مورد نیاز در مورد کمپین به تیم تولید محتوا و یادآوری نکات لازم به آنها
همگام و بهروز بودن با ترندها، فناوریها و ارائه گزارش از تأثیرات آنها بر آینده صنعت
مدیریت بودجه و مخارج کمپین
همکاری با تیمهای بازاریابی برای هدایت تستهای خلاقانه A/B، آزمایشهای تغییرات افزایشی و گذراندن تستهای مقیاسگذاری در کمپینها بهصورت آنلاین و آفلاین تا مشخص شود که چه چیزی بهتر است و بهتر عمل میکند
آزمایش کانالها و ترندهای جدید (مانند جستجوی صوتی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، دیجیتال و غیره)
درک ویژگیهای محصولات خود، تحقیق در مورد رقبا و راهکارهای آنها برای یافتن شکاف در صنعت و تعیین اهداف بازاریابی و تبلیغات برای برند بر این اساس
هدف قراردادن مخاطبان براساس رفتار و علایق آنها برای طراحی کمپینها
نقشآفرینی در مدیریت پروژههای دیجیتال شامل برنامهریزی، تبلیغات آنلاین، تولید محتوا از جمله ویدئو، تبلیغات نمایشی (display ads) آنلاین، طراحی وب و طراحی رسانههای اجتماعی
همکاری با روابط عمومی برای اینکه درک روشنی از مصرفکننده و نیازهای آنها داشته باشد
همکاری با تیم دیجیتال مارکتینگ سازمان به ویژه تیم سئو در بهینهسازی
دریافت تغییرات خلاقانه از مشتری و ارائه این تغییرات به اعضای تیم خلاق و سایر مدیر ارشد
جمع آوری و سازماندهی اطلاعات برای کمپین های تبلیغاتی
مذاکره با مشتریها به منظور بازاریابی یا کسب نظرات فنی و تخصصی
هدایت، تشویق و کنترل آماده شدن یک تیم کمپین برای پیشبرد اهداف کمپین
مذاکره با روسا و کارکنان واحدها برای بحث و گفتگو درباره موضوعاتی از قبیل قراردادها، انتخاب رسانه تبلیغاتی یا محصولی که قصد تبلیغ آن را داریم
انجام برآورد و فراهم کردن بودجه بهعنوان بخشی از پیشبرد برنامههای کمپین
مذاکره و فراهم کردن تبلیغات و قراردادهای فروش
مشارکت در ایجاد و حفظ روابط قوی و طولانیمدت با مشتری و حفظ ارتباط متناوب و مداوم
ارائه استراتژیهای شبکههای اجتماعی به مشتری
ساخت و نگهداری پورتفولیوی حسابهای دیجیتال مارکتینگ مشتریان
هدایت کمپینهای ارتباطی چند کاناله برای دستیابی به اهداف مشتری. با توجه به اینکه این شغل نقطه اصلی تماس با این مشتریان و همچنین نقطه تماس تیمهای داخلی فروش و پشتیبانی است، این وظیفه بر عهده وی است
شرکت در رویدادهای شبکهسازی در صنعت
برقراری روابط قوی و پایدار با مدیران ارشد طرف مشتری و حفظ ارتباط مداوم با سایر سازمانهای شخص ثالث دیگر که توسط هر مشتری استفاده میشود
بهطور خاص شناسایی، پیشنهاد، ارتقا و اجرای پروژهها و کمپینهای جدید به منظور برآوردن و فراتر رفتن از ROI و خدمات هر مشتری و به حداکثر رساندن درآمد
سنجش میزان اثربخشی کمپینها بهوسیله محاسبه اینگیجمنت ریت و سایر KPIهای مناسب
تهیه گزارشهای تحلیلی با توجه به نتایج بهدستآمده و ارائه پیشنهاد برای بهبود فرایندهای کاری
نظارت بر تقویم رویدادها و هماهنگی کمپینها با رویدادهای مهم
شناسایی نقاط زحمت و درد مشتریان در چرخه عمر مشتری ر برای بهبود خلاقانه نواحی غیرعملکردی
تضمین اینکه پروژهها در بخش بازاریابی بهموقع تحویل داده میشوند و همیشه مطابق با دستورالعملهای تجاری، استانداردهای کیفیت و اهداف هستند
بهینهسازی اثربخشی استراتژیها با ارزیابی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) همه کانالهای بازاریابی موجود
همکاری با تیمهای مربوطه برای تعیین اهداف، ارائه گزارش به مدیریت ارشد در مورد وضعیت کمپین، همکاری با تیم طراحی برای ارائه خلاصههای کمپینهای مناسب کانالها
کنترل طرح اولیه، آگهیها و ویرایش سند، فیلمها و سایر موارد تبلیغاتی
تحلیل موفقیتهای کمپینهای دیجیتال
همگام بودن با ترندهای روز تکنولوژی دیجیتال
ارائه گزارشها و دیدگاههای منظم عملکرد مطابق با خواست مدیر حساب کاربری خود
تعیین فرصتهای رشد هم برای مشتریان و هم برای آژانس
ارائه توصیه به مشتریان در مورد تحولات چشمانداز بازاریابی دیجیتال و اطمینان از سازگاری استراتژیهای کمپینها برای به موقع رسیدن به کلیه الزامات مربوط
همکاری با تیمهای تولید محتوا، بازاریابی و خلاقیت برای تهیه محتواهای مناسب
ارتباط و آشنایی با تیم و فرایندهای روابط عمومی
ارتباط و آشنایی با تیم و فرایندهای بازاریابی و فروش
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه ازجمله trello
مجموعه آفیس
داشتن حداقل بالای 3 سال تجربه در حوزه مدیریت حساب و خدمات مشتری
داشتن سابقه اثباتشده در اجرای کمپینهای خلاقانه
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسبوکار، روابط عمومی، روزنامهنگاری، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر
داشتن تجربه در واحد پشتیبانی مشتریان، فروش و صنعت تبلیغات
متخصص بودن در صنعت مربوطه
داشتن تجربه در طراحی و اجرای کمپینهای دیجیتال
داشتن مهارتهای اثباتشده مدیریت بر افراد