شناسنامه شغلی
مدیر ایمیل مارکتینگ مسئولیت طراحی و توسعه استراتژی بازاریابی ایمیلی شرکت، نظارت بر محتوای تهیهشده برای ایمیل، مدیریت پایگاه داده ایمیل، طراحی خبرنامههای ایمیلی، مدیریت و برگزاری کمپینهای ایمیلی و همچنین تجزیه و تحلیل آن و ارائه گزارش از طریق KPIهای مرتبط با بازاریابی محتوایی به مدیران بالادستی را بر عهده دارد. پیشبینی و تعیین بودجه مورد نیاز برای کمپین ایمیلی و انتخاب بستر مناسب برای ارسال ایمیل نیز از وظایف مهم مدیر ایمیل مارکتینگ است.
برنامهریزی، توسعه و پیادهسازی استراتژیهای کلان بازاریابی ایمیل شرکت
مدیریت و نظارت بر نوشتن کپی الکترونیکی، مدیریت پایگاه داده ایمیل و طراحی خبرنامههای ایمیل
تجزیه و تحلیل مخاطبان اصلی بهمنظور افزایش فرصتهای تعامل
تهیه برنامههای عملیاتی همراستا با سیاستها و خطمشیهای تعیینشده
مشارکت در ترسیم چشماندازها و طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی
تشخیص نیازهای کلی محتوای کمپینها و همچنین منابع محتوایی برای پیشنهاد دادن به تیم تولید محتوا
توسعه راهحلهای خلاقانه و مؤثر برای مدیریت کمپینهای ایمیلی
هماهنگی تیمهای کاری زیرمجموعه
پیشبینی و تخصیص منابع ازجمله بودجه و نیروها به پروژهها
ارتباط مستقیم با کارکنان و ساماندهی و رهبری کلیه کارهای کارکنان
ارائه پیشنهاد اولیه درخواستهای استخدامی و خروجی (رهایی) در حوزه بازاریابی محتوایی به مدیر ارشد محتوا در حوزه ایمیل مارکتینگ
تهیه تقویم برگزاری کمپینهای ایمیلی
نظارت بر نحوه عملکرد تولید محتوای ایمیل، مدیریت لیستها، شناخت مخاطبان، نظم و چینش محتوای ایمیل، تست و بهینهسازی و همچنین انجام تجزیه و تحلیل از اقدامات انجام شده و ارائه گزارش
همگامی و همراهی با بنچمارکها و ترندهای روز بازاریابی و صنعت
حصول اطمینان از اینکه ایمیلها منعکسکننده برند و تابع سیاستها و خطمشیهای تعیینشده باشند
حصول اطمینان از اینکه کمپینها هم روی رایانههای دسکتاپ و هم در دستگاههای تلفن همراه قابل دسترسی و کاربردی باشند
شناسایی، گزارش و رفع هرگونه مشکلات فنی مربوط به کمپین در ارتباط با بخش فناوری اطلاعات شرکت
برقراری ارتباط سریع، دقیق و بدون خطا با مشتریان برای ایجاد روابط وفادارانه و به حداقل رساندن لغو اشتراک
ارتقای محتوای ایمیل از طریق نظارت بر طراحی گرافیکی انجامشده، شخصیسازی، طراحی اصولی دکمههای فراخوان برای اقدام و سایر ویژگیهای پیشرفته
کنترل بازگشت ایمیلها و حصول اطمینان از اینکه پایگاه لیدهای ایمیل در پایان هر کمپین تصحیح و مرتب میشود
حصول اطمینان از اینکه ایمیل باید قابلیت پاسخگویی داشته باشد؛ به این معنی که در هر صفحه دیجیتالی و در هر وسیلهای بهدرستی مشاهده میشود
طراحی نقشه ECRM (با تمرکز بر ایمیل) و Workflow ها و برنامهریزی برای پیادهسازی گام به گام آن
طراحی، ساخت و استقرار انواع کمپینهای ایمیل و اتوماسیون ایمیلی (مانند ایمیل خوشآمدگویی، سبد خرید رها شده و تعامل پس از خرید، وفاداری، و نگهداشت کاربر) که اهداف تجاری و بازاریابی را برآورده میکند
نظارت و تلاش برای افزایش و بهبود نرخ کلیک در حوزه ایمیل مارکتینگ
طراحی نقشه راهی برای نحوه آزمودن استراتژی بازاریابی ایمیلی با استفاده ازKPI های روشن و مشخص
رصد عملکرد کمپینها در طول برگزاری آنها و اعمال تغییرات بر اساس نتایج بهدستآمده
رصد عملکرد کمپینها در طول برگزاری آنها و اعمال تغییرات بر اساس نتایج بهدستآمده
انجام تست A/B بهصورت مداوم بهمنظور انجام تغییرات لازم و بهبودبخشیدن نتایج کمپین
ارائه گزارش به مدیر بازاریابی در مورد درآمدهای فروش حاصل از فعالیتهای بازاریابی از طریق ایمیل
نظارت بر اجرای روزمره کمپینهای ایمیلی، از جمله تنظیم، سگمنتیشن کاربران، برنامهریزی اجرای کمپین، A/B تستینگ و گزارشدهی/تجزیه و تحلیل
کنترل چرخه عمر ایمیلی مشتری و اطمینان از ایجاد یک رابطه قوی و اعتمادآفرین با مخاطب
همکاری بسیار نزدیک برای اجرای ایدههای خود با گروههای ارتباطات بازاریابی شرکت و تیمهای IT
همکاری بسیار نزدیک برای شناسایی جامعه هدف مخاطبان و گزارش نتایج کمپینهای مختلف بازاریابی از طریق ایمیل با هر دو تیم فروش و بازاریابی
ارتباط با تیم روابط عمومی
ارتباط با تیم برگزارکننده کمپینهای شرکت
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه ازجمله trello
مجموعه آفیس
کلیه نرمافزارها و ابزارهای حوزه ایمیل مارکتینگ از جمله بستر مورد استفاده
داشتن بیش از 3 سال تجربه در ساختن کمپینهای ایمیل در مقیاس بزرگ شامل تدوین استراتژی، اتوماسیون، اجرا و گزارشدهی
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسبوکار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر