شناسنامه شغلی
مهمترین وظیفه متخصص ایمیل مارکتینگ اجرا و پیادهسازی کمپینهای ایمیلی است. علاوهبراین، متخصص این شغل میبایست بهصورت مستمر فرایند برگزاری کمپین را رصد کند و ضمن رفع مشکلات، گزارشهای تحلیلی از نتایج بهدستآمده را برای مدیران بالادستی فراهم کند. ارائه پیشنهاد و استفاده از بستر مناسب برای ارسال و دریافت ایمیل و همچنین طراحی ایمیل نیز ازجمله وظایف مهم متخصص ایمیل مارکتینگ است.
مشارکت در برنامهریزی و توسعه استراتژیهای کلان بازاریابی ایمیلی شرکت
تعیین نیازهای کلی محتوای کمپینها و همچنین منابع محتوایی برای ارائه پیشنهاد به تیم تولید محتوا
همگامی و همراهی با بنچمارکها و ترندهای روز بازاریابی و صنعت
راهاندازی و اجرای کمپینهای ایمیلی
نظارت بر انجام صحیح برنامههای خودکار ایمیلی
حصول اطمینان از اینکه پیام مارکتینگ به مشتریان بهوضوح و بهدرستی منتقل شده است
بررسی دقیق ایمیلها و ویرایش آن از نظر وضوح و رسایی، درستی دستور زبان و دیکته واژگان
حصول اطمینان از اینکه در محتوای ایمیل از گرافیک خاص، برانگیزاننده و با جزئیات دقیق استفاده شده است
حصول اطمینان از اینکه طرح و فرم کلی ایمیل بهینه است و کاربر جذب آن خواهد شد
ساختن بانک داده ایمیلی
استفاده از دکمه فراخوان به اقدام ترغیبکننده در ایمیل
بهرهبرداری از دادههای آماری و گزارشهای مربوط به کمپینهای ایمیلی قبلی
حفظ و نگهداری، منسجمکردن و حفظ امنیت دادهها
تهیه تقویم برای انتشار و تحویل ایمیلها
بررسی و پیگیری جهت رفع مشکلات تحویل و رسیدن ایمیل به مخاطبان
اجرای تست A/B از نظر بررسی موضوع، خلاقانه بودن، پیشنهادها و ...
سنجش KPIهای مناسب از برگزاری کمپینها و ارائه گزارشهای تحلیلی برای مدیران بالادستی
ارائه گزارش به مدیران بالادستی در مورد درآمدهای فروش حاصل از فعالیتهای بازاریابی از طریق ایمیل
حصول اطمینان از اینکه ایمیلها هم روی رایانههای دسکتاپ و هم در دستگاههای تلفن همراه قابل دسترسی و کاربردی باشند
آشنا بودن با خواستههای مشتریان و تصویر برند، محصولات و سرویسها
پاسخ دادن به ایمیلها
همکاری نزدیک با تیم بازاریابی برای تقویت ابتکارعملهای بازاریابی
همکاری با تیم بازاریابی برای ایدهگرفتن و تدوین برنامههای ایمیل مارکتینگ برای رسیدن به خواستههای مشتریان و مشاور و اهداف بیزنس
همکاری و هماهنگی با بخش روابط عمومی، تولید محتوا و برگزارکنندگان کمپین
مجموعه آفیس
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
کلیه نرمافزارها و ابزارهای حوزه ایمیل مارکتینگ از جمله پلتفرمهای ایمیل مارکتینگ
داشتن حداقل یک تا دو سال سابقه کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ با رزومهای که در آن رشد اثباتشده وجود داشته باشد
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسبوکار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر