شناسنامه شغلی
مدیر اینگیجمنت مسئولیت برآورده کردن و متعادلسازی انتظارات مشتری را بر عهده دارد. او این کار را در زمان پیادهسازی، تحویل و مدیریت محصولات و خدمات به مشتری با استفاده از راهحلهای مبتنی بر فناوری نظیر وب و سوشال انجام میدهد. به بیان دیگر، حصول اطمینان از مطابقت سطح نیاز و انتظارات مشتریان از محصولات و خدمات سازمان در تعامل با سایر اجزای سازمان وظیفه اوست.
وی اصلیترین نقطه تماس با مشتریان، بهعنوان نقطه اصلی تعدیل و پاسخگویی برای هرگونه مشکل در روابط کاری با مشتریان است.
طراحی استراتژیهای تعاملی با مشتریان با هدف برآورده کردن نیاز مشتریان، تعدیل انتظارات، کشف نیازهای جدید مشتریان، ایدهیابی برای خلق ارزشهای جدید، رفع مشکلات احتمالی با مشتریان و کمک به آیندهپژوهی واحد تحقیق و توسعه کسب و کار و همچنین حصول اطمینان از میزان اثربخشی اقدامات انجامشده از طریق سنجش KPIهای مناسب از دیگر وظایف مدیر اینگیجمنت است.
تعیین دقیق اهداف تعاملی در نقاط تماس با مشتریان و با مد نظر قراردادن پرسونای هدف
حصول اطمینان از اینکه اهداف تعیینشده و نحوه برآوردسازی آن در تعامل با مشتریان با اهداف کلی برند همسو هستند
هماهنگی تیمهای کاری زیرمجموعه
پیشبینی و اختصاص منابع ازجمله بودجه و نیروها به برنامههای تعاملی
پیشبینی و ارائه پیشنهاد انواع محتواهای تعاملی خلاقانه متنی، صوتی و تصویری در قالب ایدههای محتوایی نظیر مسابقات، نظرسنجیها، پرسش و پاسخ، گیمیفیکیشن
بهرهگیری از دیدگاه مشتری برای تقسیمبندی بهتر مخاطب، هدفگذاری و دستیابی به مشتریان بالقوه
کشف فرصتهای جدید خلق ارزش و بازارسازی
تغییر استراتژیها، برنامهها و بودجهها بر اساس عملکرد فعلی برای به حداکثر رساندن ROI
بررسی و شناسایی سیستم عاملها، ابزارها و سیستمهای جدید برای بهبود برنامههای تعاملی با مخاطبین
پیشنهاد، تهیه و پیادهسازی مؤثرترین کلمات کلیدی برای تبلیغات CPC، اندازهگیری عملکرد کلمات کلیدی
تحلیل محتواهایی که اینگیجمنت بالا و پایین دارند
قرارگرفتن در مرکز تیم جذب مشتری و تعامل با آنها برای رهبری تیم جذب مشتری
برگزاری جلسات اتاق فکر برای آگاهی از میزان تلاش برای اینگیجمنتهای پیشنهادی
ارزیابی و شناسایی نیازهای مشتریان و منسجم کردن آن با پروژههای سازمان
حصول اطمینان از داشتن خلاقیت و ایدههای نو در تولید محتواهای تعاملی
ارائه شفاف و مشخص درخواستها و اطلاعات مورد نیاز در مورد محتواهای تعاملی به تیم تولید محتوا
مدیریت برقراری ارتباط با مشتریان و برنامه و کانالهای ارتباط با مشتری CRM
همگام و بهروز بودن با ترندها، فناوریها و ارائه گزارش از تأثیرات آنها بر نوع تعامل با مخاطبین
همکاری با تیمهای بازاریابی برای هدایت تستهای خلاقانه A / B
درک ویژگیهای محصولات خود، تحقیق در مورد رقبا و راهکارهای آنها برای یافتن شکاف در صنعت و تعیین اهداف بازاریابی و تبلیغات برای برند بر این اساس
تعامل کامل با مخاطبان براساس رفتار و علایق آنها
همکاری با روابط عمومی برای اینکه درک روشنی از مصرفکننده و نیازهای آنها داشته باشد
مدیریت و بهکارگیری ابزارهای سنجش اینگیجمنت مشتریان در تمام پلتفرمها
کمک به تیم فروش برای ارزیابی فرصتها در ارائه خدمات و محصولات در زمان استقرار، تحویلدهی و خدمات پس از فروش
برقراری ارتباط با سایر حوزهای کسب و کار در سطوح مختلف سازمان و مدیریت این ارتباطات
توسعه و مدیریت روابط با مشتریان مهم
تعامل با پرسنل سازمان که کارشان با مسائل مربوط به مشتری مرتبط است
نظارت بر فعالیتهای خدمات مشتری در تجارت؛ وی بهعنوان اولین نقطه تماس با مشتریان سر و کار دارد
برای بررسی وضعیت پروژه و اطمینان از برآورده شدن انتظارات از آنها مشکلات و تقویت مشارکتها به طور مرتب با مشتری و کارمندان به صورت حضوری و یا از طریق مجازی ارتباط برقرار کند
فرصتهای فروش را مشخص میکند
شناسایی و توسعه مفاهیم جدید برای محصولات و یافتن راههایی برای افزایش فروش، افزایش درآمد و ایجاد آگاهی از برند
کمک به حل مشکلات مشتری و مدیریت جنبههای مالی قراردادها
توسعه بیزنس پلن و تسهیل نیازهای مشتری
بهروز نگه داشتن تیم بهطور کامل درمورد همه بازخوردهای مشتری و اطمینان از پایبندی آنها به انتظارات مشتری
ارائه گزارش به مدیر بازاریابی در مورد نرخ تعامل با مشتریان
سنجش میزان اثربخشی برنامهها، اقدامات و محتواهای تعاملی بهوسیله محاسبه اینگیجمنت ریت و سایر KPIهای مناسب
تهیه گزارشهای تحلیلی با توجه به نتایج بهدستآمده و ارائه پیشنهاد برای بهبود فرایندهای کاری
شناسایی نقاط زحمت و درد مشتریان در چرخه عمر مشتری برای بهبود اقدامات تعاملی
استفاده از ویژگیهای طراحی یک پیام ثابت در قالبهای مختلف برای ردیابی نقاط تماس در سراسر قیف
شناسایی و بیان ریسک و جبران اقدامات آیندهنگر
حصول اطمینان از اینکه قراردادها طبق شرایط توافقشده انجام میشوند
همکاری با تیمهای فروش برای تولید بیزنسهای جدید
نظارت بر فاکتورهای محتوای تعاملی نظیر کیفیت، زمان، ترغیب، کلمات کلیدی، هشتگها و. ..
همکاری با تیمهای تولید محتوا، بازاریابی و خلاقیت برای تهیه محتواهای تعاملی مناسب
ارتباط و آشنایی با تیم و فرایندهای روابط عمومی
ارتباط و آشنایی با تیم و فرایندهای بازاریابی و فروش
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه ازجمله trello
مجموعه آفیس
داشتن حداقل بالای 3 سال تجربه در بخش بازاریابی و فروش یا داشتن استعداد و توانایی مرتبط با آن
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسبوکار، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر
داشتن تجربه کار با Google Ads مزیت است
داشتن تجربه در واحد بازاریابی و فروش