شناسنامه شغلی
شناسایی مناسبترین اینفلوئنسرها برای کسبوکار، برقراری ارتباط با آنها و مدیریت کمپینهای بازاریابی از طریق اینفلوئنسرهای منتخب ازجمله وظایف مدیر اینفلوئنسر مارکتینگ است. طراحی استراتژیهای تأثیرگذار با هدف افزایش اعتبار برند، افزایش میزان فروش محصولات و... و همچنین حصول اطمینان از میزان اثربخشی اقدامات انجامشده به وسیله سنجش KPIهای مناسب از دیگر وظایف مدیر اینفلوئنسر مارکتینگ است.
تعیین دقیق اهداف کمپین با مد نظر قراردادن پرسونای هدف
حصول اطمینان از اینکه اهداف تعیینشده برای اینفلوئنسر مارکتینگ با اهداف کلی برند همسو هستند
هماهنگی تیمهای کاری زیرمجموعه
پیشبینی و اختصاص منابع ازجمله بودجه و نیروها به کمپینها
ارتباط مستقیم با کارکنان و ساماندهی و رهبری کلیه کارهای کارکنان
ارائه پیشنهاد اولیه درخواستهای استخدامی و خروجی (رهایی) در حوزه بازاریابی محتوایی به مدیر ارشد محتوا
پیشبینی و ارائه پیشنهاد محتواهای خلاقانه صوتی و تصویری برای بهرهبرداری در کمپینها
تهیه و مدیریت فهرست و بانک دقیق و بهروزی از اینفلوئنسرها
تهیه چشمانداز و دورنمای اینفلوئنسر مارکتینگ برای شرکت
ارائه شفاف و مشخص درخواستها و اطلاعات مورد نیاز در مورد کمپین به اینفلوئنسر و یادآوری نکات لازم به وی
انتخاب اینفلوئنسر مناسب (مگا، ماکرو یا میکرو) با توجه به اندازه بیزینس
حصول اطمینان از داشتن خلاقیت و ایدههای نو در اینفلوئنسر مارکتینگ
مدیریت برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها و حداکثر هماهنگی و رضایتمندی با ایشان
آزمایش انواع روشهای جدید و مبتکرانه اینفلوئنسری در تمام پلتفرمهای دیجیتال
مدیریت روابط با کلیه آژانسهای کاربردی اینفلوئنسری
شرکت در رویدادهای مرتبط بهمنظور شبکهسازی و اهداف تجاری
همگام و بهروز بودن با ترندها، فناوریها و ارائه گزارش از تأثیرات آنها بر آینده صنعت
مدیریت همه مذاکرات و هزینههای قرارداد با اینفلوئنسرها و حصول اطمینان از اینکه تمام مفاد قرارداد در کمپینها رعایت شدهاند
مدیریت بودجه و مخارج کمپین
حصول اطمینان از سودآوری کمپین و رعایت شدن ددلاینها و زمانبندیهای مهم انجام امور مربوط به کمپین
هماهنگ کردن نیاز مشتری و نظر اینفلوئنسر در مورد محتوا
ارائه گزارش به مدیر بازاریابی در مورد درآمدهای فروش حاصل از فعالیتهای بازاریابی از طریق این حوزه
سنجش میزان اثربخشی کمپینها بهوسیله محاسبه اینگیجمنت ریت و سایرKPI های مناسب
تهیه گزارشهای تحلیلی با توجه به نتایج بهدستآمده و ارائه پیشنهاد برای بهبود فرایندهای کاری
همکاری با تیمهای تولید محتوا، بازاریابی و خلاقیت برای تهیه محتواهای مناسب از اینفلوئنسرها
ارتباط و آشنایی با تیم و فرایندهای روابط عمومی
ارتباط و آشنایی با تیم فروش و مارکتینگ و فرایندهای برندینگ
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه ازجمله trello
مجموعه آفیس
داشتن حداقل بالای ۵ سال تجربه در اینفلوئنسر مارکتینگ یا داشتن استعداد و توانایی مرتبط با آن
داشتن سابقه اثباتشده در اجرای کمپینهای خلاقانه
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسبوکار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر
داشتن ارتباط مداوم با تیم محصول