شناسنامه شغلی
مدیر پرفورمنس مارکتینگ در درجه اول مسئولیت مدیریت حسابهای دیجیتال و متنوعسازی کانالهای تبلیغاتی را بر عهده دارد. او روی نتایج خاص کمپینهای تبلیغاتی تمرکز دارد و عملکرد تجاری بخش تبلیغات بازاریابی را هدایت میکند. طراحی استراتژیهای تأثیرگذار با هدف افزایش بازگشت سرمایه هزینهشده در بخش تبلیغات، افزایش میزان نرخ تبدیلها و... و همچنین حصول اطمینان از میزان اثربخشی اقدامات انجامشده به وسیله سنجش KPIهای مناسب از دیگر وظایف مدیر پرفورمنس مارکتینگ یا مدیر بازاریابی عملگرا است.
تعیین دقیق اهداف کمپینهای عملگرا با مد نظر قراردادن پرسونای هدف
حصول اطمینان از اینکه اهداف تعیینشده برای کمپینهای تبلیغاتی با اهداف کلی برند همسو هستند
هماهنگی تیمهای کاری زیرمجموعه
پیشبینی و اختصاص منابع ازجمله بودجه و نیروها به کمپینها و حسابهای دیجیتال
ارتباط مستقیم با تیم پرفورمنس مارکتینگ سازمان و ساماندهی و رهبری کلیه کارهای کارکنان
ارائه پیشنهاد اولیه درخواستهای استخدامی و خروجی (رهایی) در حوزه پرفورمنس مارکتینگ
پیشبینی و ارائه پیشنهاد انواع محتواهای خلاقانه متنی، صوتی و تصویری برای بهرهبرداری در کمپینها
تهیه چشمانداز و دورنمای پرفورمنس مارکتینگ برای سازمان
توسعه فرضیههای پرفورمنس مارکتینگی و انجام آزمایشهای A/B (یا چندمتغیره) برای توصیه بهینهسازی
بهرهگیری از دیدگاه مشتری برای تقسیمبندی بهتر مخاطب، هدفگذاری و دستیابی به مشتریان بالقوه
کشف فرصتهای جدید بازاریابی مانند کانالهای رسانههای اجتماعی، برنامهها، قالبهای تبلیغاتی و غیره
تنظیم اهداف کسب سود و رشد برای تیمهای بازاریابی در کانالهای آفلاین و آنلاین از قبیل شبکههای اجتماعی، جستجوی پولی، تلفن همراه، صفحه نمایش و غیره
تخصیص و اصلاح بودجه برای صرف کارآمد هزینههای تبلیغاتی
تغییر استراتژیها، متریالهای تبلیغاتی و بودجهها بر اساس عملکرد فعلی برای به حداکثر رساندن ROI
بررسی و شناسایی سیستم عاملها، ابزارها و سیستمهای جدید برای بهبود عملکرد
تهیه و پیادهسازی مؤثرترین کلمات کلیدی برای تبلیغات CPC، اندازهگیری عملکرد کلمات کلیدی و بهینهسازی کمپینها بر اساس آنها
تخصیص منابع بازاریابی برای برنامههای مختلف بازاریابی عملگرا
انجام تحقیقات بازاریابی درباره مخاطبان هدف و مشتریان آنلاین سازمان
ارائه شفاف و مشخص درخواستها و اطلاعات مورد نیاز در مورد کمپین به متخصص پرفورمنس مارکتینگ و یادآوری نکات لازم به وی
حصول اطمینان از داشتن خلاقیت و ایدههای نو در پرفورمنس مارکتینگ
مدیریت برقراری ارتباط با کانالهای تبلیغاتی
آزمایش انواع روشهای جدید و مبتکرانه تبلیغاتی در تمام پلتفرمهای تبلیغاتی
مدیریت روابط با فهرستی از شبکههای تبلیغاتی (ad network)، ناشران تبلیغات و آژانسهای تبلیغاتی
همگام و بهروز بودن با ترندها، فناوریها و ارائه گزارش از تأثیرات آنها بر آینده صنعت
مدیریت همه مذاکرات و هزینههای قراردادی تبلیغاتی و حصول اطمینان از اینکه تمام مفاد قرارداد در کمپینها رعایت شدهاند
مدیریت بودجه و مخارج کمپین
حصول اطمینان از سودآوری کمپین و رعایت شدن ددلاینها و زمانبندیهای مهم انجام امور مربوط به کمپین
همکاری با تیمهای بازاریابی برای هدایت تستهای خلاقانه A / B، آزمایشهای تغییرات افزایشی و گذراندن تستهای مقیاسگذاری در کمپینها بهصورت آنلاین و آفلاین تا مشخص شود که چه چیزی بهتر است و بهتر عمل میکند
آزمایش کانالها و ترندهای جدید (مانند جستجوی صوتی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، دیجیتال و غیره)
ساماندهی بودجههای بازاریابی برای رساندن هزینه در هر خریداری (CPA) به بهینهترین شکل ممکن
درک ویژگیهای محصولات خود، تحقیق در مورد رقبا و راهکارهای آنها برای یافتن شکاف در صنعت و تعیین اهداف بازاریابی و تبلیغات برای برند بر این اساس
هدف قراردادن مخاطبان براساس رفتار و علایق آنها در پلتفرم گوگل ادز
هماهنگی با فروشندگان برای کانالهای پرداخت آنلاین
نقشآفرینی در مدیریت پروژههای دیجیتال شامل برنامهریزی، تبلیغات آنلاین، تولید محتوا از جمله ویدئو، تبلیغات نمایشی (display ads) آنلاین، طراحی وب و طراحی رسانههای اجتماعی
همکاری با روابط عمومی برای اینکه درک روشنی از مصرفکننده و نیازهای آنها داشته باشد
مدیریت تبلیغات رسانههای اجتماعی با استفاده از اهداف عملکردی که باعث پذیرش کاربر جدید میشود
استفاده از یک رویکرد دادهمحور برای مدیریت کمپینها و به دست آوردن بینش در مورد استراتژی و عملکرد
بهینهسازی تبلیغات کلیکی (PPC) ، تبلیغات رسانههای اجتماعی، تبلیغات در بسترهای پخش ویدئو (VOD) ، موبایل و انواع صفحه نمایش
مدیریت ابزارهای پرفورمنس مارکتینگ از جمله ( (iTunes, App Annie, Google ads
راهاندازی و اندازهگیری کمپینهایCPL ،CPA ،CPC ، CPO و ... از طریق شرکتهای واسطه، تأمینکنندگان خارجی و غیره
همکاری با تیم سئو در بهینهسازی
برقراری ارتباط با تامینکنندگان شبکه تلفن همراه / دسکتاپ و مذاکره در مورد قیمتهای خدمات آنها
ارائه گزارش به مدیر بازاریابی در مورد نرخ بازگشت سرمایه حاصل از تبلیغات آنلاین و کمپینها
سنجش میزان اثربخشی کمپینها بهوسیله محاسبه اینگیجمنت ریت و سایر KPIهای مناسب
تهیه گزارشهای تحلیلی با توجه به نتایج بهدستآمده و ارائه پیشنهاد برای بهبود فرایندهای کاری
نظارت بر تقویم رویدادها و هماهنگی کمپینها با رویدادهای مهم
شناسایی نقاط زحمت و درد مشتریان در چرخه عمر مشتری ر برای بهبود خلاقانه نواحی غیرعملکردی
تضمین اینکه پروژهها در بخش بازاریابی به موقع تحویل داده میشوند و همیشه مطابق با دستورالعملهای تجاری، استانداردهای کیفیت و اهداف هستند
بهینهسازی اثربخشی استراتژیها با ارزیابی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) همه کانالهای بازاریابی موجود
استفاده از ویژگیهای طراحی یک پیام ثابت در قالبهای مختلف برای ردیابی نقاط تماس در سراسر قیف. این موضوع به مدیر پرفورمنس مارکتینگ برای به حداکثر رساندن اثربخشی تبلیغات (PPC) کمک میکند.
داشتن نظارت دقیق بر اینکه لیدها از طریق کمپینهای خوب و همکاری نزدیک با بخش فروش به مصرفکنندگان تبدیل میشوند
همکاری با تیمهای مربوطه برای تعیین اهداف، ارائه گزارش به مدیریت ارشد برای وضعیت کمپین، همکاری با تیم طراحی برای ارائه خلاصههای کمپینهای مناسب کانالها
رصد داشبوردهای آنالیتیکس وب و ابزارهای گزارش کلیدی و ذکر نکات مهم و کلیدی در گزارشها
همکاری با تیمهای تولید محتوا، بازاریابی و خلاقیت برای تهیه محتواهای مناسب
ارتباط و آشنایی با تیم و فرایندهای روابط عمومی
ارتباط و آشنایی با تیم و فرایندهای بازاریابی و فروش
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه ازجمله trello
مجموعه آفیس
داشتن حداقل بالای 3 سال تجربه در پرفورمنس مارکتینگ یا داشتن استعداد و توانایی مرتبط با آن
داشتن سابقه اثباتشده در اجرای کمپینهای خلاقانه
داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشتههای بازاریابی، مدیریت کسبوکار، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، بازرگانی، اقتصاد، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط دیگر
داشتن تجربه کار با Google Adwords مزیت است
داشتن تجربه کاری در یک موقعیت کلیدی در بازاریابی، ترجیحاً به عنوان مدیر SEO / SEM
داشتن تجربه در واحد فروش