شناسنامه شغلی
مدیر ارشد محتوا حلقه واسط بین تیمهای عملیاتی دیجیتال مارکتینگ و مدیر بازاریابی محتوایی است و علاوهبر ایفای نقشهای راهبری و استراتژیک، نقشهای اجرایی و عملیاتی نیز بر عهده دارد.
نظارت بر پیادهسازی استراتژیهای حوزهی بازاریابی محتوایی و همچنین دریافت بازخوردها و تحلیل شاخصها و نتایج کلیدی عملکرد برای مدیر بازاریابی محتوایی از مهمترین وظایف این شغل است.
تهیه خط مشیها و سیاستهای کلان بازاریابی محتوایی بر اساس استراتژی های سازمانی
مشارکت در ترسیم چشماندازها و طراحی استراتژی، تأیید اولیه اهداف و برنامههای استراتژیک بازاریابی محتوایی
تأیید برنامههای عملیاتی کوتاهمدت و بلندمدت، پیگیری سیر مراحل تصویب آن بهمنظور جذب مشتریان بالقوه و نگهداشتن مشتریان فعلی
تأیید تقویم محتوایی جهت تقسیم وظایف و تحویل کار بهموقع و پیگیری سیر مراحل تصویب آن.
نظارت بر فرایند تهیه بودجه و برآوردهای انجامشده جهت هزینههای بازاریابی محتوایی، تأیید بودجه پیشنهادی و پیگیری تصویب آن توسط مدیر بازاریابی محتوایی
پیگیری جهت تامین منابع و بودجهی مورد نیاز حوزهی بازاریابی محتوایی
تأیید دستورالعملها و روشهای اجرایی و همسوسازی برنامههای محتوایی با مأموریتها و اهداف تعیینشده
مشارکت بهعنوان عضوی از تیم ارشد بازاریابی محتوایی و ایجاد فضای مثبت برای ارتقای دیگر اعضای تیم
تعیین استانداردهایی برای حصول اطمینان از اینکه تمام محتوای تولیدشده حول محور استایل، کیفیت و لحن و صدای برند هستند و متناسب با برنامههای ازپیشتدوینشده بهروز شدهاند
ارائه پیشنهادهای درخواستهای استخدامی و خروجی (رهایی) در حوزه بازاریابی محتوایی به مدیر بازاریابی محتوایی
فرهنگسازی و آگاهیبخشی برای شروعکردن و بنیاننهادن پروژههای جدید و مقابله با مقاومتها و رفع موانع و محدودیتهای پیش رو
مدیریت (بررسی و تجزیهوتحلیل) و توسعه کمپینهای بازاریابی
نظارت بر فرایند مدیریت اجرایی و شرکت در نمایشگاههای مرتبط
شناخت تمامی رسانههای جذب کاربر (دیجیتال و غیردیجیتال)
نظارت بر برنامهریزی، تولید، ویرایش، انتشار و ترویج محتوای جذاب و مؤثر برای مخاطب
اطمینانداشتن از اینکه عملکرد سایت، تاکتیکهای سئو و مدیا از نظر محتوایی بهصورت مداوم توسط تیمهای همکار بهینهسازی میشوند
حصول اطمینان از افزایش لیدهای جدید ازجمله لیدهای باکیفیت بازاریابی، بهوسیله تبدیل ترافیک سایت از طریق CTA، لندینگ پیج، و تولید محتوا برای لیدها
هدایت اجرای برنامهها و پلنهای موجود و همچنین خلق ترندهای جدید
حصول اطمینان از بهینهشدن محتواها براساس مفاهیم SEO
نظارت بر اشتراکگذاری محتوا از کانالهای مختلف در جهت حضور مؤثر در فضای آنلاین
نظارت و انجام هماهنگیهای لازم میدانی بهمنظور اجرای کمپینها
اندازهگیری نتایج کارهای بازاریابی محتوایی برای منتقلکردن به کمپین بعدی
نظارت بر فرایند جمعآوری و آنالیز دادهها و اتخاذ تصمیمهای لازم برای تهیه برنامههای اصلاحی بر اساس آنها
مدیریت فرایند برنامهریزی و کاربرد برنامههای مبتکرانه و جذاب
برقراری ارتباط و برگزاری جلسات منظم فرابخشی با سایر حوزههای کسبوکار جهت همسوسازی و دریافت بازخوردها از سایر واحدها
نظارت بر تهیه گزارشهای متناوب و مؤثر و آگاهیبخش از اقدامات انجامشده و ارسال آن برای مدیربازاریابی محتوایی
استخراج تمام ابتکارعملهای محتوای بازاریابی (هم محتوای داخلی و هم محتوای خارج از بیزنس) را از طریق پلتفرمها و فرمتهای چندگانه رصد میکند تا میزان فروش، وفاداری (Engagement)، حفظ مشتری، لیدها و رفتارهای مثبت مشتری
حصول اطمینان از اینکه محتواها با ویژگیهای برند همسو و مطابق باشد
نظارت، هدایت و راهبری کلان تیم حوزه محتوا
ایفای نقش بهعنوان مقام سخنگوی حوزه بازاریابی محتوایی و دفاعکردن از طریق وجهه رسانهای، مصاحبهها و شوهای تجاری
تعیین نقاط مورد نیاز برای Pivot (چرخش) محتوایی و تغییر مسیر استراتژیک در حوزه محتوا، برای هماهنگ شدن مسیر حرکت گروه محتوا با سایر بخشهای سازمان
صاحب این موقعیت شغلی با واحد روابط عمومی، بازاریابی، سرویس مشتری، IT و منابع انسانی همکاری میکند تا کمک کند هم داستان برند و هم داستانی که توسط مشتری برداشت میشود، تشخیص داده شود
آشنایی با حوزههای مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سئو، تبلیغات کلیکی و...
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
مجموعه آفیس
داشتن مدرک لیسانس در زبان انگلیسی، روزنامهنگاری، روابط عمومی، مهندسی صنایع، MBA یا رشتههای مرتبط یا داشتن تجربه در حوزه مرتبط
داشتن سابقه بالاتر از 8 سال در تجربه مدیریت یا ویرایش محتوا
داشتن تجربه بهعنوان مدیر ویراستاری
داشتن تجربه مرتبط با HR ازجمله استخدام، مدیریت، ارزیابی عملکرد، بستههای جبران خدمات و ...
چندزبانگی