شناسنامه شغلی
مدیر شبکههای اجتماعی مسئول معرفی و ارائه شرکت از طریق کانالهای مختلف شبکههای
اجتماعی است. مدیریت انتشار انواع محتوا (متنی، تصویری، مولتی مدیا و...) همراستا با
صدای برند، مدیریت کمپینهای حوزه شبکههای اجتماعی، مدیریت کردن و گوش دادن به
صدای مشتریان و پاسخدهی به نظرات از جمله وظایف اصلی این شغل است.
برنامهریزی استراتژیها، تاکتیکها و فرایندهای اجرایی شبکههای اجتماعی
برنامهریزی برای تمام موارد از جمله تعداد محتوا، نوع محتوا، استفاده از کلیدواژههای اصلی و ...
برنامهریزی برای جذب کاربر هدفمند و وفادار
ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانههای اجتماعی
تهیه و تصویب یک برنامه انتشار منظم
برنامهریزی برای ایجاد مشارکت در صفحات اجتماعی
مدیریت و پیگیری اصولی کمپینها و سنجش کارایی هر کدام از اقدامات بهکار گرفته شده
پیگیری کردن ترندهای بازار و ترندهای روز
طراحی و اجرای کمپینهای شبکههای اجتماعی
ارسال پیغام هدفمند به مشتریان بالقوه و معرفی خدمات و محصولات برند
نظارت به حاشیههای برند در شبکههای اجتماعی و پاسخ به پرسشهای متداول
استفاده از ابزارهای مناسب برای مدیریت محتوا
مدیریت یا نظارت بر همه فعالیتهای تبلیغاتی
همگام و همپا بودن با جدیدترین تکنیکهای شبکههای اجتماعی
استفاده از ابزارهای بازاریابی رسانهای
پیشنهاد استخدام یا رهایی نیروها و همچنین آموزش افراد تیم
بسط و گسترش ارتباطات با کاربران و اینفلوئنسرها برای رسیدن به اهداف، از جمله ایجاد آگاهی از برند
بررسی و تایید طراحیها (گرافیک شبکههای اجتماعی برای پروفایل فیسبوک، عکسهای بندانگشتی، تبلیغات، صفحات فرود، پروفایل توییتر، بلاگ و...)
مدیریت تمام محتواهای منتشرشده در سوشالها (تصویر، ویدئو، متنی و شنیداری/پادکست)
برنامهریزی برای حصول اطمینان از چسبندگی موثر مخاطب
توسعه لحن یا زبان برند در هر پلتفرم
نظارت بر تولید، ویرایش و به اشتراک گذاشتن محتواهای شبکههای اجتماعی (متن، تصویر، ویدئو و خبرها)
ارتباط مداوم با کارفرمایان از طریق تلفن، ایمیل، ویدئو کنفرانس یا رودررو
تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز برای کارهای شبکههای اجتماعی
رصد ترندهای ابزارهای شبکههای اجتماعی، اپلیکیشنها، کانالها، طراحیها و استراتژیها
مدیریت افراد زیردست حوزه شبکههای اجتماعی مانند افراد اجرایی و دستیاران
ارتباط با متخصصان صنعت و اینفلوئنسرها از طریق شبکههای اجتماعی برای خلق شبکه ارتباطی قوی
شناسایی نقاط ضعف و قوت رقبا و طراحی استراتژی برای پیروزی در فضای آنلاین
شناسایی و بهبود جنبههای توسعه سازمانی که باعث بهبود محتوا میشود
تعیین و تشخیص KPIهای مهم شبکههای اجتماعی
مدیریت، رصد و بازبینی محتوای شبکههای اجتماعی
اندازهگیری میزان موفقیت هر کمپین شبکههای اجتماعی
همکاری با مدیر محتوا برای مطمئن شدن از اینکه محتواها آگاهیبخش و جذاب هستند
رصد و بازبینی سئو از منظر سوشال سیگنال و تلاش برای افزایش محتوای تولیدشده توسط کاربر درباره برند
ارائه بازخورد سازنده به کارکنان و ارائه گزارش به مدیر بالادستی
اندازهگیری و آنالیز دادهها و سنجش ROI
ارتقای طراحی، خلق و مدیریت شبکههای اجتماعی و کمپینهای تبلیغات در شبکههای اجتماعی و مطمئن شدن از اینکه با برنامههای کلی کمپینهای مارکتینگ شرکت همسو و همراستا است
تحلیل شاخصهای کلیدی و استراتژیک
شناسایی تهدیدها و فرصتها از طریق محتوایی که کاربران تولید میکنند و گزارش نکات قابل توجه فرصتها و تهدیدها
آنالیز کمپینها، تبدیل و ترجمه دادههای کمی یا کیفی به توصیهها و برنامههایی برای بازبینی شبکههای اجتماعی، بازاریابی محتوایی، سئو و کمپینهای تبلیغاتی سوشال
انجام بنچمارکهای موثر (تکنیکهای عملی موثر)
رصد فعالیتهای رقبای اصلی در شبکههای اجتماعی
رصد پیشرفت شبکههای اجتماعی با استفاده از ابزارهای روز
مدیریت عملکرد کارکنان
همکاری با تیم مارکتینگ، فروش و توسعه محصول
همکاری با سایر تیمها مانند تیمهای مارکتینگ، فروش و سرویس مشتری برای مطمئن شدن از ثبات برند
همکاری با تیمهای بازاریابی، روابط عمومی و سایر تیمها برای یکسانسازی پیام شرکت، ارتقا و رسیدن به اهداف شرکت
ابزارهای اتوماسیون اداری و مدیریت پروژه از جمله trello
مجموعه آفیس
تجربه کاری ثابتشده بهعنوان مدیر شبکههای اجتماعی
داشتن سه تا شش سال تجربه در بازاریابی رسانهای یا روابط عمومی
داشتن تجربه توسعه استراتژی در شبکههای اجتماعی و حوزه دیجیتال مارکتینگ
داشتن تجربه در زمینه توسعه، فروش، شبکههای اجتماعی، روابط عمومی دیجیتال و تشکیل گروههای پایدار
داشتن مدرک لیسانس در روابط عمومی، روزنامهنگاری، زبان فارسی، تحقیقات بازاریابی، عملکرد مشتری، ارتباطات، مهندسی صنایع، MBA و رشتههای مرتبط