دریافت مشاوره، تضمینی برای موفقیت
۱۳۹۹/۷/۱۰
شناخت نیازهای کسب و کار و چالشهایی که بدون حضور مشاور آگاه میتواند برای کارفرما و کارجو پدید بیاید. کارفرما برای شناخت، استخدام به مشاوره نیاز دارد. کارجو برای معرفی خود و رشد و ارتقا نیازمند همراهی راهبلد است.
همیاری برای تضمین موفقیت
مشاوره، نه! همیاری، آری! چیزی به اسم مشاوره دادن با سبکی که الان در جامعه رواج یافته را قبول نداریم. کسب و کارها به لب و دهن نیاز ندارند، کسی که به آنها بگویید چهکار بکن، چهکار نکن! آنها به کمک احتیاج دارند؛ به کسی که بتواند باری را از دوششان بردارد یا کمک کند تا قدمی برای توسعه بردارند. اسمش را میگذاریم: همیاری.
همیاری با شما در شناخت نیازها و مشاغل دیجیتال مارکتینگ و کمک به استخدام حرفهایها
از شناخت نیاز تا انتشار آگهی
اولین قدم برای استخدام کارجو در حوزه دیجیتال مارکتینگ، شناخت نیاز مجموعه است. اما این شناخت از دانش کافی به مشاغل دیجیتال مارکتینگ میآید. شناختن نیاز را باید مهمترین عامل برای موفقیت در جذب منابع انسانی خوب بدانید.
پس از جستجو و پیدا شدن نیاز، باید بتوانید درخواست خود را با مشاغل دیجیتال مارکتینگ، منطبق کنید. برای آنکه این کار را بهدرستی انجام دهید، دسترسی به بانک مشاغل راهگشاست.
در این هنگام، شما نیاز به نوشتن متن و انتشار آگهی دارید. نوشتن یک متن درست در آگهی و اینکه چه درخواستهایی دارید، کمک بسیاری در جذب یا فراری دادن استعدادهای جویای کار دارد. این متن میتواند معرف برند کارفرمایی مجموعه شما باشد. پس، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. در غیراینصورت، ناخواسته به اعتبار شرکت خود آسیب وارد میکنید.
بعد از تهیه و انتشار متن آگهی، کار تمام نمیشود، باید برای جذب استعدادها جنگید. اما این کار اصلا ساده نیست. در دورهای که جنگ استعدادها نامیده میشود، باید بهترین شرایط را برای جذب این افراد فراهم کرد. شاید استخدام یک فرد برای شرکت، کار سختی به نظر نیاید؛ اما جذب یک استعداد که بسیاری از کسب و کارها بهدنبال وی هستند، یکی از سختترین قسمتهای استخدام است.
همیاری در ارزیابی حرفهای نیروهای جدید و قدیمی برای دستیابی به اهداف کسب و کار
از نکات مهم برای فرایند استخدام، ارزیابی افراد است. ارزیابی کارجو در بخشهای صلاحیتهای شغلی و شایستگیهای فردی بایستی به صورت حرفهای انجام شود. با داشتن چه اطلاعاتی درباره این موارد، میتوان متوجه شد که آیا فرد مورد نظر صلاحیت انجام کار را دارد یا خیر؟ همچنین، با دانستن چه شایستگیهایی میشود به مقدار هماهنگی فرد با فرهنگ سازمانی کسب و کار پی برد؟
پس از ارزیابی صلاحیتها و شایستگیهای افراد، نباید رهایشان کنیم. اینجا سیستمی نیاز است که برنامههای توسعهای در حوزه صلاحیتها و شایستگیهای آنها را دنبال کند. به واسطه این برنامهها، شناخت عمیقتر از مشاغل حوزه دیجیتال و امکان طرحریزی کارراهههای شغلی برای منابع انسانی این حوزه فراهم میشود.
بدیهی است نگهداشت نیروی انسانی از جذب آن بسیار سختتر است. اما داشتن یک افق امیدوارکننده و آینده روشن کند.
همیاری برای مدیریت تضاد در محدودیت منابع و نیازهای زیاد در حوزه دیجیتال مارکتینگ
افراد مولتی تسک، محبوب شرکتهای نوپا و استارت آپ
بسیاری از شرکتهایی که به دنبال استخدام نیروی دیجیتال مارکتینگ هستند، نمیتوانند نیروی متناسب با شغل مورد نظر را بهراحتی پیدا کنند. همچنین، گروهی از آنها بهدلیل محدودیت منابع مالی، توان استخدام چندین نیروی متخصص را هم ندارند. البته، نظر ما بر این است که در هر زمینه کاری، فردی بهصورت تخصصی آن را انجام دهد.
استراتژیهای مختلفی در مورد نوع همکاری و رفع نیازها در بخشهای مختلف دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که استفاده از هر یک از آنها در مکان و زمان درست نیاز به خبرگی و داشتن شناخت دقیق از نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصتهای کسب و کار ما دارد. استخدام نیروهایی با توانایی مولتی تسک یا چند وجهی، یا با توجه به داشتههای شرکتتان، رشد و ارتقا کارکنان یا درنهایت، برونسپاری و دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ، همه میتوانند جوابهایی برای رفع نیاز شما باشند.
تضمین کار در همیاری بین ما و شما چگونه اتفاق میافتد
یکی از شاخصهای مهم در استخدام نیروی جدید، آسایش خیال از بابت صلاحیت و شایستگیهای فرد است. اینکه چنین فردی با حضور در مجموعه شما بتواند به بهترین شکل، به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. اما، متاسفانه هیچ ضمانتی در مورد استخدام افراد وجود ندارد؛ حتی اگر کارجو از طریق مجموعهای به شما معرفی شده باشد.
فرایند جذب استعدادهای ویژه در دیجی تلنت، در قبال کارایی فرد استخدامشده، ضمانتهای لازم را دارد. اطمینان از همکاری طولانی و موفقیت مجموعه، انطباق کامل نیازهای شما با تخصص استعدادها، پشتیبانی بعد از استخدام و ... گزینههایی هستند که هر کسب وکاری آن را دوست دارد و ما آنها را در دیجی تلنت فراهم کردهایم. شما جزئیات دقیقتر این تضمینها را میتوانید در جلسات مشاوره داشته باشید.
از مهمترین مسائلی که در آغاز روند استخدام به آن دقت نمیکنید، مباحث حقوقی و قراردادی است. بیشتر اوقات، بهدلیل آنکه در امور حقوقی تخصصی ندارید، قراردادهایی دور از استاندارد تهیه میکنید. این موضوع به دلیل ماهیت جدید بودن فضای دیجیتال مارکتینگ و پویایی آن، شرایط را سختتر میکند. در حالی که قرارداد میتواند با توجه به چگونگی همکاری و خواستههای هر برند، متفاوت باشد. استفاده از گزینههای مطمئن در این مورد، کمک بزرگی برای کسب و کارها و کارجویان است.
اگر همیاری میخواهید برای یافتن و ساختن مسیر موفقیت، ما در کنار شما هستیم
به این دو جمله خوب دقت کنید:
فرصت ها مثل ابر هستند (زودگذر بودن و زمان کم برای استفاده از آنها)
موقع گُل بازار وارد بازار شدن (در زمان و مکان مناسب وارد بازار شدن)
جوان بودن و رشد و توسعه مداوم فضای دیجیتال مارکتینگ، برای کسانی که میخواهند در این حوزه فعالیت کنند، درحالحاضر، دو ویژگی فوق را به همراه دارد: فرصتهایی که در این حوزه بهسرعت در حال گذر هستند و با اولین بودن و حرفهای بودن در این حوزه، اکنون زمان بسیار عالیای برای رشد و توسعه و تقویت پرسونال برندینگ است.
شاید در چند سال آینده، دیگر این موقعیت نباشد و بازار تقریبا اشباع شده باشد. آنگاه، به تلاش و صبر بیشتری برای موفقیت نیاز دارید.
اینکه شما بهعنوان کارجو، خود را فردی مناسب و استعدادی عالی برای شغلی میدانید، بسیار مهم است. اما این مورد بهتنهایی، تاثیری در استخدام و جذب شما نخواهد داشت. بدون شک شما باید راه مناسبی را برای اثبات باورهایتان داشته باشید. درغیراینصورت، باید مسیر بسیار سختی را برای پذیرفته شدن طی کنید.
ارزیابیهای حرفهای در خصوص صلاحیتهای شغلی و شایستگیهای فردی میتواند ملاک خیلی خوبی به شما بدهد تا برای خودتان برنامههای توسعه فردی حرفهای طراحی کنید و بهصورت منظم آنها را دنبال کنید. دیجیتلنت این مسیر را برای کارجویان حوزه دیجیتال مارکتینگ فراهم کرده است.
وقتی به شناخت مناسبی از خود برسید، بهراحتی میتوانید شروع به نوشتن رزومه کنید. البته نوشتن رزومه استاندارد روشهایی دارد که باید از آن اطلاع داشته باشید. اما مهمتر از رزومه استاندارد، داشتن یک پروفایل حرفهای است. پروفایلی که همراه با برنامههای توسعه فردی به سمت ساختن یک آینده روشن و رویایی حرکت کند.
بسیار جای تاسف دارد که در این زمان، که فرصتهای بسیار خوبی در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، ما دربهدر به دنبال استخدام شدن باشیم و سرنوشتمان را دست دیگران بدهیم. مسیرهای زیادی در دیجی تلنت برای کارجویان فراهم شده تا توانایی و استعدادهایشان را به نمایش بگذارند. اما، راه اصلی راهی است که درنهایت، این شمایید که انتخاب میکنید، شمایید که شرایط خود را برای کسب و کار تعیین میکنید و بالاخره این شمایید که از یک کارجو به یک استعداد در حوزه دیجیتال مارکتینگ تبدیل میشوید و آنگاه، وارد بازی بزرگان میشوید.